Co trzecia placówka MultiBanku należy do franczyzobiorcy. Jak informuje centrala banku jeszcze nie są znane szczegóły związane z rebrandingiem marki. Partnerzy dowiedzą się w jakim zakresie zmieni się wygląd ich placówek w 2013 roku.
Poniedziałek
06.08.2012
Logo kojarzonego głównie z bankowością elektroniczną mBanku zawiśnie w placówkach MultiBanku.
 

To efekt nowej strategii grupy Bre Bank na lata 2012-2016 przedstawionej przez prezesa Cezarego Stypułkowskiego. W ciągu ostatnich czterech lat mBank zarezerwowany do tej pory dla bankowości elektronicznej oraz MultiBank pozyskał łącznie 200 tys. nowych klientów i obecnie obsługuje ich już 4 miliony, w tym 400 tys. mikroprzedsiębiorstw. Zysk netto w Grupy w II kwartale niemal 320 mln zł.
- Dobre wyniki w połączeniu z nową strategią pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość, mimo że w bankowości nadchodzą trudniejsze czasy. Dzięki nowej strategii będziemy na nie przygotowani – zapewnia Stypułkowski.

Bank pozyskuje nowych klientów rozwijając swoją ofertę. W czerwcu Bre Bank był trzecim w Polsce bankiem, który umożliwił klientom korporacyjnym dokonywanie przelewów natychmiastowych za pomocą systemu Elixir Express. W fazę realizacji wszedł także projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych, w ramach którego BRE Bank wyemituje w najbliższych latach 700 tys. kart przedpłaconych uprawniających mieszkańców Górnego Śląska do korzystania m.in. z transportu publicznego.

– Chcemy jeszcze bardziej skoncentrować się na obsłudze klientów, co w bankowości stało się głównym źródłem przewagi konkurencyjnej. Po przyjęciu wspólnej marki stworzymy sieć uniwersalnych oddziałów, zapewniających efektywną obsługę wszystkim klientom - od indywidualnych aż po duże firmy – dodaje Stypułkowski.

Rebranding MultiBanku wynika przede wszystkim z tego, że marka nie zdołała przez lata istnienia wypracować sobie takiej rozpoznawalności jak mBank. Nie zmienia to jednak faktu, że MultiBank w ostatnich latach wygrywał prawie we wszystkich rankingach dotyczących jakości obsługi klienta. Wysokie standardy to efekt pracy prawie 200 placówek MultiBanku, w tym ponad 60 zarządzanych przez franczyzobiorców. Głównym udziałowcem Bre Banku jest niemiecki Commerzbank AG.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz