Starbucks zadebiutował w Polsce w kwietniu 2009 roku w stolicy. Przedsiębiorcy nie mogą jednak w naszym kraju otworzyć kawiarni tej sieci na zasadzie franczyzy.
Wtorek
07.08.2012
Mimo dobrych wyników finansowych międzynarodowa sieć kawiarni zamyka lokale w Europie Zachodniej.
 

Przyczyną takiego stanu rzeczy są słabe wyniki finansowe punktów w tej części naszego kontynentu, która zdaniem centrali dotkliwiej odczuła efekt światowego kryzysu. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda we wschodniej Europie, gdzie za rozwój sieci odpowiada spółka AmRest. W ostatnich miesiącach w Polsce powstało kilka lokali, a część z nich w prestiżowych miejscach, takich jak w jednym z najwyższych budynków w naszym kraju - Sky Tower we Wrocławiu i na Dworcu Centralnym w Warszawie. Pierwsze kawiarnie powstały także w Finlandii i Kostaryce.

W lipcu 2012 firma ogłosiła swoje wyniki za drugi kwartał 2012 roku. W tym okresie Starbucks zarobił 331,1 milionów dolarów, czyli o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie 12 miesięcy temu. Mimo to kawiarniany gigant zamyka na cztery spusty część lokali. To zresztą nie pierwszy raz - już w 2008 roku Starbucks zamknął pół tysiąca kawiarni w USA, w których pracowało ponad 10 tys. osób.
- Europa pozostaje największym wyzwaniem. Analizujemy sytuację finansową naszych kawiarni w tej części świata - mówił na konferencji prasowej Troy Alstead, dyrektor finansowy Starbucks.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz