Kryzys nas nie dotyczy
dr Dario Rabboni, franczyzodawca sieci Ci Gusta.
Na polskim rynku nie brakuje sieci proponujących kuchnię włoską. W jaki sposób Ci Gusta chce odróżniać się od konkurentów?
Zauważyliśmy, że rozwijające się na polskim rynku marki z kuchnią włoską w większości nie mają swoim pochodzeniem z Italią zbyt wiele wspólnego. W przypadku Ci Gusta jest inaczej. Przepisy na nasze dania zostały opracowane w mojej ojczyźnie, we Włoszech. Nasi kucharze szkolą franczyzobiorców na całym świecie, dzieląc się z nimi swoją wiedzą i umiejętnościami. Dlatego też każdy franczyzobiorca zobowiązany jest przed otwarciem firmy przybyć do naszej siedziby i wziąć udział w tygodniowym programie szkoleniowym. To nas wyróżnia od innych, tzw. „włoskich” restauracji.
Skąd decyzja o wyborze Polski jako kolejnego kierunku rozwoju zagranicznego?
Zdecydowaliśmy się na wejście do Polski, ponieważ postrzegamy ją jako szybko rosnący, ciekawy rynek. Nasz pierwszy lokal otworzyliśmy w Warszawie, na ulicy Chłodnej, w miejscu zajmowanym wcześniej przez popularną lodziarnię Calypso. Kiedyś to było ważne miejsce na kulinarnej mapie Warszawy, a my do pewnego stopnia chcemy korespondować z tą tradycją. Nasz pierwszy punkt ma być czymś więcej niż tylko placówką pilotażową, ma służyć jako wzorzec dla jednostek franczyzowych. Chcemy, aby stał się naszym biurem, z którego będziemy planować rozwój naszej sieci w Polsce. Myślę, że możemy otwierać lokale Ci Gusta w każdym większym mieście w Polsce. Sama Warszawa ma potencjał na co najmniej trzy lokalizacje.
Jaką ofertę ma Ci Gusta dla swoich partnerów franczyzowych?
Uważamy, że skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są proste i zrozumiałe. Skomplikowane biznesy trudno jest powielać. Nasza koncepcja jest bardzo elastyczna pod względem cen - zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla klientów. Dlatego z powodzeniem otwieramy restauracje na całym świecie - od Indii i Chin po Europę. W biedniejszych regionach Azji utrzymujemy rentowność naszych sklepów, bo niższe ceny kompensowane są przez wyższy popyt ze strony licznej populacji.
A jak na ekspansję wpływa obecna, niepewna sytuacja gospodarcza, zwłaszcza we Włoszech, skąd pochodzi sieć?
Nie boimy się aktualnych zawirowań gospodarczych. Nie wpływają one na nas w żaden sposób. Jeśli typowa rodzina ma mniej pieniędzy, to co prawda jej członkowie zrezygnują w pierwszej kolejności z wydatków na jedzenie poza domem, ale rodzice nawet w gorszych czasach nie odmówią dzieciom słodyczy lub lodów za 4-5 zł. I tu jest miejsce dla produktów Ci Gusta, zarówno w krajach o najniższych jak i najwyższych dochodach. W końcu nie sprzedajemy luksusowych zegarków.
Czy Ci Gusta można określać mianem sieci typu fast food ?
Nie, skądże. Ja nazywam Ci Gusta doskonałym przykładem czegoś odwrotnego, czyli slow-food. Tu można usiąść, odpocząć i cieszyć się daniami kuchni włoskiej. Co więcej, nasza żywność jest zdrowa. Prawdą jest jednak, że chcielibyśmy być podobni do McDonald's jeśli chodzi o przejrzystość i sprawność organizacji systemu franczyzowego.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali