To koniec CCC we franczyzie

Franczyzowa sieć CCC będzie rozwijana za granicą - w Rosji, Rumunii, Kazachstanie i na Łotwie.
Czwartek
30.08.2012
Ostatnie partnerskie sklepy z obuwiem znikną do końca roku. Wiadomo już, co powstanie w ich miejsce.
 

Dariusz Miłek, właściciel obuwniczego giganta NG2 już od kilku lat zapowiadał, że dni franczyzy w jego biznesie są policzone. Z roku na rok struktura sieci CCC przeważała się na korzyść sklepów własnych, a w tym roku planowane jest zamknięcie ostatniego sklepu franczyzowego. Co czeka dotychczasowych biorców licencji?
- Najlepszym franczyzobiorcom zaproponowaliśmy prowadzenie placówek na zasadzie agencji. To forma wyróżnienia za dotychczasowe wyniki ich działalności – mówi Dariusz Miłek.

Okres wypowiedzenia umowy w sieci CCC wynosi zaledwie miesiąc - to termin wyjątkowo krótki i niekorzystny dla partnerów. Umowy franczyzowe CCC odbiegały zasadniczo od standardów obowiązujących na rynku. W większości przypadków umowy franczyzowe zawierane są na czas określony (bez terminów wypowiedzenia) po to, żeby zagwarantować trwałość współpracy franczyzodawcy z franczyzobiorcami. Franczyzobiorcy CCC takich gwarancji nie otrzymali.

Rezygnacja z franczyzy na rynku polskim nie oznacza zupełnego rozbratu spółki z tą formą budowy sieci sprzedaży. Będzie ona wykorzystywana na rynkach zagranicznych, na których rozwój jest jednym z priorytetów NG2.

- W tej chwili poza Polską jesteśmy obecni w Rosji, Czechach, Kazachstanie, Rumunii, a także na Łotwie, Słowacji. Franczyzą wspieramy się jednak tylko na rynkach: rosyjskim, łotewskim, kazachskim i rumuńskim. W pozostałych krajach otwieramy wyłącznie własne sklepy. Tak też będzie też na Węgrzech, gdzie już podpisaliśmy umowy na pierwsze lokalizacje – zapowiada Piotr Nowjalis, wiceprezes i dyrektor finansowy NG2.

Na polskim rynku w połowie 2012 roku w sieci CCC działało 312 salonów własnych, 28 punktów agencyjnych i 23 franczyzowe. Sklepów zagranicznych było natomiast 8. Pozostałe dwie marki NG2, czyli Boti i Quazi miały odpowiednio 244 i 35 salonów, przy czym zarząd spółki zapowiedział już, że nie zamierza dalej rozwijać drugiego ze wspomnianych konceptów i będzie dążył do jego zamknięcia.

Największy dystrybutor i producent obuwia w Polsce wypracował w pierwszym półroczu 2012 roku ponad 45 mln zysku netto, notując przychody na poziomie 583 mln zł. Przychody wzrosły względem półmetka ubiegłego roku o 20,4 proc., zysk netto – o 9 proc.

- Patrząc na wyniki pierwszego półrocza można mieć mieszane uczucia. Z jednej strony dużą odpowiedzialność, wysokie współczynniki skuteczności, dynamiczny wzrost przychodów i wysoki poziom sprzedaży w sklepach porównywalnych. Z drugiej jednak strony – niższa o 5 punktów proc. marżą handlowa i wyniki finansowe niższe od oczekiwań. Dominuje w nas jednak poczucie zadowolenia z zaraportowanych dzisiaj wyników – podsumowuje Nowjalis.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.