Odmłodzona Żabka, Freshmarket jak supermarket

Obecnie działa 2750 sklepów pod logo Żabki. Do końca roku ma ich być 2900, co oznacza średnio jedno otwarcie dziennie.
Piątek
31.08.2012
Jacek Roszyk, prezes spółki Żabka Polska, zapowiada remodelling sklepów convenience.
 

Na konferencji poświęconej nowej kampanii Żabki wspierającej sprzedaż pieczywa jej prezes ujawnił listę zmian, która czeka sieciowe sklepy. Nowe punkty zostaną wyposażone w dodatkowe lady chłodnicze, które pomieszczą więcej zamrożonych produktów. Mimo to asortyment zostanie ograniczony z blisko 2 tys. pozycji do 1,3 tys., a jego znaczną część – 30 proc. – będą stanowiły produkty marki własnej. Dodatkowo w sklepach znajdą się piece, w których ajenci dwa razy dziennie – rano i późnym popołudniem będą piec chleb i bułki. Projekty nowych sklepów uwzględniają wymienione zmiany. Starsze punkty czeka remont – ponad 1 tys. lokali zostanie odmłodzona.

- Sklepy Żabka zmieniają się wraz ze zwyczajami zakupowymi konsumentów. Oferując świeże pieczywo rano i po południu spełniamy oczekiwania naszych klientów zgodnie z naszym mottem jesteśmy "bliżej Ciebie" - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Roszyk nie ujawnia jednak kosztów tej inwestycji, zapewnia jednak, że spółka będzie informowała, czy wprowadzenie pieców do sklepów opłaciło się. Nowa strategia, w której Żabka staje się również piekarnią wynika z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą TNS Polska. Ok. 70 proc. klientów kupuje pieczywo rano i wczesnym południem, podczas gdy spożywane jest przez cały dzień – na śniadanie i kolację. Zdaniem Żabki, sprzedaż świeżego pieczywa również po godzinie 17 pozytywnie wpłynie na obroty ajentów. Z kolei zmniejszenie o 1/3 asortymentu ma przybliżyć punkty sieci do modelu convenience.
- Zakupy w sklepach tego formatu powinny trwać 3-4 minuty, dlatego jego asortyment nie może być zbyt obszerny – komentuje Jacek Roszyk.

Z kolei inne zmiany czekają Freshmarkety. Sklepy nadal będą prowadzone przez tych ajentów, którzy sprawdzili się w roli ajenta Żabki. Jednak nowo otwarte Freshmarkety będą większe niż do tej pory, bowiem powstaną w lokalach liczących nawet 400 m 2.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022