Na rynku alkoholi segment piwa oraz drogich wyrobów importowanych, takich jak whisky czy cognac, rozwija się szybciej od pozostałych. Według przedstawicieli MSC Alkohole trend ten utrzyma się w najbliższych latach.
Wtorek
04.09.2012
Prace nad programem franczyzowym firmy MSC Alkohole dobiegają końca. Jego premiera będzie miała miejsce w październiku podczas Targów Franczyzy.
 

Firma MSC pierwsze kroki w branży alkoholi mocnych stawiała w 2000 roku jako podmiot współpracujący bezpośrednio z producentami wyrobów alkoholowych. Po pięciu latach zadecydowano o poszerzeniu działalności, czego efektem było otwarcie pierwszych sklepów. Dziś w ramach sieci funkcjonują cztery placówki własne i niebawem dołączą do nich pierwsze sklepy franczyzowe. Rekrutacja pierwszych partnerów będzie miała miejsce w październiku podczas Targów Franczyza 2012 organizowanych w Warszawie.

- Oprócz uruchomienia programu franczyzowego, do końca roku planujemy także otwarcie kilku sklepów własnych na terenie Warszawy – mówi Maciej Rytka, menedżer generalny MSC Alkohole. - W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy uruchomić od 10 do 15 placówek. Franczyzobiorców będziemy poszukiwali w całej Polsce, jednak w początkowej fazie wdrażania systemu ograniczymy się do województwa mazowieckiego.

Otwarcie własnego sklepu z procentowymi trunkami pod szyldem MSC Alkohole to inwestycja rzędu 75 tys. zł. Kwota ta wystarczy na pokrycie kosztów przystosowania lokalu do standardów sieci i zatowarowania. Za przystąpienie do sieci trzeba zapłacić 5 tys. zł netto, centrala nie pobiera opłat miesięcznych.

- Większość kosztów przystosowania i wyposażenia lokalu ponosi franczyzobiorca, lecz elementy takie jak kaseton reklamowy, firmowa odzież i torebki otrzymuje od nas – wylicza Maciej Rytka. - W ramach zakupu licencji przekazujemy partnerowi know-how, system informatyczny oraz organizujemy działania marketingowe.

MSC Alkohole w określaniu potencjału lokalizacji kieruje się odległością od przystanków i głównych ulic, natężeniem ruchu pieszego oraz konkurencją. Powstałe dotychczas sklepy mieszczą się przy ruchliwych arteriach Warszawy i liczą od 30 do 70 m2. Franczyzobiorca samodzielnie musi pozyskać odpowiedni lokal.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz
/4/
ZOBACZ WIĘCEJ

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.