Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować sklepem samoobsługowym o powierzchni min. 100 m2.
Wtorek
04.09.2012
Projekt sklepów samoobsługowych Topaz Express sprawia, że klienci zostawiają w kasie więcej.
 

W ramach sieci Topaz Express na zasadzie franczyzy działa już 20 sklepów samoobsługowych. W minionych tygodniach dołączyły do nich placówki województwie mazowieckim: w Pułtusku (19 tys. mieszkańców) oraz we wsiach Jakubów i Niegów. Wliczając sklepy własne, Topaz zrzesza 51 punktów handlowych na terenie trzech województw - mazowieckiego, podlaskiego i lubelskiego.

- Zależy nam na zwiększaniu liczby sklepów, ale każda decyzja o otwarciu jest poprzedzona dogłębną analizą – mówi Jarosław Bieliński, dyrektor generalny sieci sklepów Topaz. - Nasza uwaga koncentruje się na województwie mazowieckim, bo tutaj mamy już ugruntowaną pozycję i liczne grono stałych klientów oraz wysoką rozpoznawalność marki.

We wrześniu pod szyldem Topaz Express ruszą kolejne placówki m.in. w Mińsku Mazowieckim oraz w Warszawie. Inwestycje sieci zaplanowane na 2012 rok to nie tylko kolejne sklepy, ale także przygotowanie nowego modelu zarządzania i systemu informatycznego.

Wymogiem dla franczyzobiorcy, który chce podjąć współpracę z siecią jest posiadanie sklepu, który może działać w formacie samoobsługowym. W tym celu placówka powinna mieć co najmniej 100 m2 powierzchni plus magazyn. Franczyzodawca oczekuje także gotowości dopasowania sklepu do projektu zagospodarowania sali sprzedaży oraz przyjęcia wspólnej polityki w zakresie działań handlowo-marketingowych sieci.

- Swoim partnerom oferujemy bezpłatne projekty identyfikacji punktu oraz pomagamy we właściwym rozplanowaniu stoisk, oświetlenia, kierowania ruchem klienta, jak i otwarciu sklepu. Wszystko po to, by zwiększyć obroty sklepu. Poza tym umożliwiamy im zakup wyposażenia na preferencyjnych warunkach od naszych dostawców i gwarantujemy dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej. Franczyzobiorcy otrzymują od nas także stałe wsparcie specjalistów, pakiety szkoleń i rabaty za realizację planów finansowych sieci - wylicza Jarosław Bieliński.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.