12.09.2012

Franczyzobiorca za monitorem

Coffee News przygotował dla swoich partnerów ułatwienie w postaci systemu informatycznego. Pomoże on w bieżących obowiązkach właścicieli wydawnictw.

Coffee News to wydawana w ponad 20 krajach publikacja dystrybuowana w kawiarniach, restauracjach, hotelach – wszędzie tam, gdzie ludzie zatrzymują się, żeby coś zjeść, lub tam, gdzie na coś czekają. Wprowadzany nowy system IT będzie zawierał zarówno oprogramowanie do księgowości, obsługi klientów, zarządzania lokalną stroną internetową, jak i do e-learningu.

para w kawiarni

– Dzięki temu, że zapewnimy lepszą obsługę naszym franczyzobiorcom oraz łatwiejszy dostęp do wiedzy i szkoleń, będziemy mogli szybciej rozwinąć sieć – mówi Olga Siekierska, menedżer sieci Coffee News.

Założeniem twórców Coffee News jest bawienie czytelnika, przy jednoczesnym wspieraniu małych i średnich przedsiębiorców, którym reklama w wydawnictwie umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów w ich okolicy. W Polsce pod marką Coffee News działają 3 placówki własne i 9 franczyzowych.
– W najbliższym czasie planujemy otwarcie w Gdyni – zapowiada Olga Siekierska.

Franczyzobiorca sieci nie musi mieć biura, może pracować w domu. Powinien za to dysponować kwotą 12 tys. zł netto, którą przeznaczy na zakup licencji i koszty wydania publikacji. Dodatkowo, za 1 tys. zł musi zakupić stojaki do lokali, w których dystrybuowane są gazety. Opłata bieżąca wynosi 200 zł netto tygodniowo za pierwszą edycję i 50 zł netto za każdą kolejną. Przychody biorcy licencji pochodzą ze sprzedaży powierzchni reklamowej w prowadzonej lokalnie publikacji.

W zamian za przystąpienie do sieci partner otrzymuje m.in.: podręcznik operacyjny, szkolenia indywidualne, projekty materiałów marketingowych i dokumentów firmowych, dostęp do wewnętrznych materiałów informacyjnych sieci i polską stronę WWW dla franczyzobiorców.

(awh)