Konkurencja firm szkoleniowych na polskim rynku jest bardzo duża. Wiele firm znika z rynku wraz z ograniczeniem dotacji unijnych na szkolenia.
Adrian Tabor, wiceprezes zarządu Lauren Peso
Czwartek
27.09.2012
Najlepsza dla branży szkoleniowej jest druga połowa roku, bo dopiero po wakacjach przedsiębiorcy inwestują w swój personel - mówi Adrian Tabor, wiceprezes Lauren Peso.
 

Jak opisałby pan koniunkturę panującą obecnie w branży szkoleniowo-doradczej?
Rynek jest nadal bardzo chłonny, jednak informacje z rynków finansowych wpływają na naszych klientów, którzy zachowują ostrożność z wydawaniem pieniędzy w pierwszych dwóch kwartałach. Jak zawsze najlepsze dla naszej branży okazują się dwa ostatnie kwartały roku. To po wakacjach polscy przedsiębiorcy najchętniej inwestują w rozwój swoich pracowników, jesienią odbywa się najwięcej wyjazdów szkoleniowo-integracyjnych, wreszcie zimą wykonuje się w firmach plany budżetowe uwzględniające projekty szkoleniowe.

Czy w okresie wolniejszego wzrostu gospodarczego firmy oszczędzają na kształceniu pracowników?
Ważne znaczenie dla branży szkoleniowo-doradczej ma stopniowe podnoszenie się gospodarki po kryzysie ekonomicznym. Kryzys wpłynął na myślenie osób prowadzących firmy, zarządzających nimi. Menedżerowie, dyrektorzy i prezesi doszli do wniosku, że warto inwestować w ludzi, zwiększać kwalifikacje pracowników - po to, by stać się jeszcze bardziej konkurencyjnym na rynku. Tylko nowoczesne innowacyjne firmy są w stanie szybko i skutecznie reagować na zmieniającą się sytuację gospodarczą. Rynek polski dynamicznie się zmienia, zapotrzebowanie na szkolenia jest jednak wciąż stałe.

Czy idzie za tym również duża konkurencja?
Konkurencja firm szkoleniowych na polskim rynku jest bardzo duża. Wiele firm znika z rynku wraz z ograniczeniem dotacji unijnych na szkolenia. Nasz firma posiada mocną pozycję na rynku. Szkolenia dofinansowywane z funduszy unijnych stanowią jedynie część naszej działalności. Stale rozwijamy się i pozyskujemy klientów w zakresie szkoleń komercyjnych. Niewiele jest firm oferujących tak kompleksowe podejście do klientów. Oprócz biznesowych szkoleń oferujemy naszym klientom także pełne wsparcie doradcze, z zakresu księgowości, prawa itd. Dostrzegliśmy podczas wieloletniej pracy, że często firmy – aby osiągnąć sukces - potrzebują całościowej opieki. Stąd powołanie do życia sieci Norton Kancelarie Finansowe, zajmującej się doradztwem dla klienta detalicznego i biznesowego w sprawach kredytów, inwestycji i ubezpieczeń.

Rozmawiał (gum)


POPULARNE NA FORUM

Pierwszy biznes dla 20-latka

Moze jakiś bar? Tylko sprzęt kuchenny trzeba kupić w sprawdzonym miejscu, bo jakieś nieznane, slabe marki mogą się szybko zepsuć. Siostra ponad rok temu otwierała...

63 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Outsourcing to nie tylko oszczędności...

Rozwiązania z zakresu outsorcingu i zarządzania zespołami sprzedażowymi posiada firma www.hskconsulting.pl z którą już współpracuje od dawna. Dziś wiem, że to był...

21 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes - wentylacje

A kojarzysz może program faktura.pl stworzony przez platformę https://bluemedia.pl/ dzięki której prowadzenie firmy to czysta przyjemność. Platforma posiada wszystkie...

25 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Pierwszy biznes dla 20-latka

Pierwszy biznes to zawsze nie łatwa sprawa, ale kluczowa według mnie będzie dla Ciebie bluemedia.pl to właśnie firma która wykonała dla mnie sporo bardzo potrzebnych...

63 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Pożyczka, kredyt na start biznesu

Korzystam z serwisu oferującego udogodnienia dla firm jak i klientów indywidualnych blumedia.pl wcześniej nie wiedząc o istnieniu programu naprawdę sporo pieniędzy...

93 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Jaką firmę założyć?

Szanowni Państwo, osoby zainteresowane własnym biznesem w branży bankowej zachęcam do zapoznania się z informacjami w kwestii otwarcia placówki partnerskiej na zasadzie...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Agencja marketingowa - czy warto?

Uważam, że nie powinniśmy się brać za pozycjonowanie jeśli się na tym nie znamy. Najlepiej zlecić to sprawdzonej firmie czy też agencji marketingowej. Myślę, że...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Outsourcing to nie tylko oszczędności...

Oczywiście, że ma wiele korzyści. Warto się do niego przekonać.

21 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018