19.10.2012

Franczyza ciągle na czasie

Targi Franczyzy pokazały, że Polacy nie stracili zapału do zakładania własnej firmy. Tysiące przedsiębiorczych osób odwiedziło przez 3 dni Pałac Kultury.

W tegorocznych Targach bierze udział prawie 100 firm franczyzowych z 15 branż. Stoiska w Pałacu Kultury i Nauki odwiedziło kilka tysięcy przyszłych i obecnych przedsiębiorców. Część wykładową Targów uświetnił swoim wystąpieniem Wojciech Białek, główny analityk CDM PEKAO, uspokajając, że wbrew przepowiedniom ten rok nie tylko „nie będzie ostatnim w dziejach ludzkości, ale kolejny przyniesie inwestorom szanse na zyski na rynkach finansowych”. Zdaniem analityka już pod koniec tego roku inflacja zacznie spadać, a w pierwszym kwartale 2013 możemy wypatrywać oznak hossy.

Stoisko Romet Motors na Targach Franczyza 2012.

Romet Motors, producent jednośladów, otwiera punkty, w których franczyzobiorcy sprzedają i naprawiają rowery oraz motory.

McDonald’s, który od lat prezentuje na imprezie swój koncept restauracji szybkiej obsługi, chwali wiedzę swoich rozmówców, potencjalnych franczyzobiorców.
- To zasługa biletowania Targów – twierdzi Monika Dąbrowska, franchising manager McDonald's Polska.- Dzięki temu nie trafiają do nas przypadkowe osoby, przedsiębiorcy zadają bardzo konkretne pytania. Niektórzy odwiedzają nasze stoisko po raz kolejny, bo w poprzednich latach nie spełniali wymogów, ale po roku, dwóch okazuje się, że są gotowi na współpracę. Jeden z naszych franczyzobiorców pozyskany na Targach w przeciągu pięciu lat zdążył otworzyć już trzy restauracje.

Michał Jakobsche z podwarszawskich Łomianek rozważa współpracę z firmą BK Solutions zajmującą się sprzedażą powierzchni reklamowej na różnego rodzaju torbach i opakowaniach.
– Wcześniej muszę jednak sprawdzić, czy znajdę w swojej miejscowości potencjalnych klientów. Po wybadaniu rynku będę wiedział, czy warto zainwestować z licencję BK Solutions 5 tys. zł – mówi Jakobsche. – Innym pomysłem jest poprowadzenie pizzerii na licencji Biesiadowa. Problemem jest jednak fakt, że w Łomiankach działa już kilka lokali sieciowych – Telepizza, Da Grasso, Dominium Pizza.

Przykładem firmy, która dopiero zaczyna rozwój we franczyzie jest Warzywnik. Właściciel marki chce wykorzystać potencjał nieruchomości, którymi zarządza w ramach pasaży handlowych Czerwonej Torebki. Firma od razu zdecydowała się na promocję nowej marki na Targach Franczyzy. Pozwoli jej to w krótkim czasie pozyskać wielu partnerów.
- Szukamy osób z doświadczeniem, bo jest to potrzebne w branży FMCG. Tacy przedsiębiorcy wiedzą jak rotuje towar z krótkim terminem ważności, kiedy można go przeceniać i jak realizować zamówienia – wylicza Michał Młochowski pełnomocnik ds. projektów firmy Czerwona Torebka. – Sklepy z owocami i warzywami najlepsze obroty notują latem, kiedy najwięcej sprzedaje się truskawek. Zimą natomiast klienci częściej kupują mrożonki, bakalie, nabiał.

Stoisko Piwiarni Warki na Targach Franczyza 2012.

Stoisko Piwiarni Warki wygląda identycznie jak franczyzowe puby sieci.

Dorota Placzyńska odpowiedzialna za rozwój sieci sklepów meblowych Abra twierdzi, że przedsiębiorców odwiedzających stoiska nie trzeba już edukować w zakresie franczyzy. Są świadomi na czym polega współpraca i jakie korzyści czerpie każda ze stron umowy franczyzowej.
- Dzisiaj przeprowadziłam już rozmowy z zainteresowanymi biznesem Abry z Kluczborka i Piaseczna. Jak pokazuje doświadczenie franczyzobiorcy, którzy już rozpoczęli z nami współpracę, decydują się na otwarcie kolejnych sklepów. Potwierdza to opłacalność prowadzonych przez nich placówek. Z punktu widzenia wystawców cieszy nas oprawa medialna Targów, profesjonalnie przygotowane stoiska oraz lokalizacja imprezy – w centrum Warszawy – dodaje Dorota Placzyńska.

Po raz pierwszy od obniżenia kwoty inwestycji – z 500 tys. zł do 400 tys. zł – prezentuje na Targach Franczyzy swój koncept supermarketów Intermarche. Grupa Muszkieterów, właściciel marek Bricomarche (branża dla domu i ogrodu) i Intermarche, kładzie w ostatnim czasie duży nacisk na promocję obu sieci, zarówno wśród klientów jak i potencjalnych przedsiębiorców.
- Staramy się poprawić rozpoznawalność obu marek we wschodniej Polsce. Dzięki negocjacjom z bankami, z którymi współpracujemy na uruchomienie supermarketu Intermarche wystarczy 400 tys. zł. Oznacza to, że ci, którzy jeszcze rok temu nie mieli wystarczających środków na otwarcie sklepu, dziś mogą już aplikować do sieci – mówi Janusz Bartkowiak, wiceprzewodniczący zarządu Grupy Muszkieterów.

W sobotę Targi Franczyza 2012 będą otwarte od godziny 10 do 15.

Aktualna lista wystawców znajduje się na stronie Targów Franczyza 2012.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0