Właściciele MSC Alkohole chcą otwierać zarówno sklepy własne jak i franczyzowe.
Poniedziałek
22.10.2012
Premiera konceptu MSC Alkohole miała miejsce na Targach Franczyzy. Wkrótce zostaną podpisane pierwsze umowy.
 

Firma MSC Alkohole powstała w 2000 roku i początkowo zajmowała się wyłącznie sprowadzaniem wyrobów alkoholowych. Pięć lat później powstały pierwsze specjalistyczne sklepy MSC Alkohole z całego świata. Dziś funkcjonują cztery sklepy własne, a jeszcze w tym roku dołączą do nich kolejne placówki w Warszawie. W latach 2012-14 sieć MSC Alkohole ma się powiększyć o 10-15 nowych punktów.

- Chcemy rozwijać naszą sieć dwutorowo. Z jednej strony stawiamy na rozwój konceptu franczyzowego, którego premiera miała miejsce na Targach Franczyza 2012. Z drugiej strony pracujemy nad rozwojem sieci własnej i negocjujemy warunki najmu kolejnych lokali. Zamierzamy je uruchomić jeszcze w tym roku – mówi Maciej Rytka, generalny menadżer MSC Alkohole. - Rozpoczynamy właśnie rekrutację pierwszych franczyzobiorców. Na początek chcielibyśmy skupić się na rozwoju sieci w województwie mazowieckim, jednak docelowo będziemy otwierać sklepy w całym kraju.

Koszty uruchomienia franczyzowego sklepu z alkoholami pod logo MSC Alkohole to ok. 75 tys. zł. Osoby, które prowadzą już podobną działalność muszą jedynie przystosować lokal do wymogów sieci, co oczywiście wymaga o wiele mniejszych nakładów finansowych. Koszt przystąpienia do sieci to 5 tys. zł, firma nie pobiera opłat bieżących.

Sklepy MSC Alkohole mają od 30 do 70 m2 i właśnie lokalu takiej wielkości powinien poszukać przyszły franczyzobiorca. Firma zapewnia swoim partnerom pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu sklepu. Właściciele mogą liczyć na kredyt kupiecki, wsparcie marketingowe oraz system informatyczny do obsługi sklepu.

(mak)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.