22.10.2012

Monopol na licencji

Premiera konceptu MSC Alkohole miała miejsce na Targach Franczyzy. Wkrótce zostaną podpisane pierwsze umowy.

Firma MSC Alkohole powstała w 2000 roku i początkowo zajmowała się wyłącznie sprowadzaniem wyrobów alkoholowych. Pięć lat później powstały pierwsze specjalistyczne sklepy MSC Alkohole z całego świata. Dziś funkcjonują cztery sklepy własne, a jeszcze w tym roku dołączą do nich kolejne placówki w Warszawie. W latach 2012-14 sieć MSC Alkohole ma się powiększyć o 10-15 nowych punktów.

sklep MSC Alkohole Fot. MSC Alkohole

Właściciele MSC Alkohole chcą otwierać zarówno sklepy własne jak i franczyzowe.

- Chcemy rozwijać naszą sieć dwutorowo. Z jednej strony stawiamy na rozwój konceptu franczyzowego, którego premiera miała miejsce na Targach Franczyza 2012. Z drugiej strony pracujemy nad rozwojem sieci własnej i negocjujemy warunki najmu kolejnych lokali. Zamierzamy je uruchomić jeszcze w tym roku – mówi Maciej Rytka, generalny menadżer MSC Alkohole. - Rozpoczynamy właśnie rekrutację pierwszych franczyzobiorców. Na początek chcielibyśmy skupić się na rozwoju sieci w województwie mazowieckim, jednak docelowo będziemy otwierać sklepy w całym kraju.

Koszty uruchomienia franczyzowego sklepu z alkoholami pod logo MSC Alkohole to ok. 75 tys. zł. Osoby, które prowadzą już podobną działalność muszą jedynie przystosować lokal do wymogów sieci, co oczywiście wymaga o wiele mniejszych nakładów finansowych. Koszt przystąpienia do sieci to 5 tys. zł, firma nie pobiera opłat bieżących.

Sklepy MSC Alkohole mają od 30 do 70 m2 i właśnie lokalu takiej wielkości powinien poszukać przyszły franczyzobiorca. Firma zapewnia swoim partnerom pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu sklepu. Właściciele mogą liczyć na kredyt kupiecki, wsparcie marketingowe oraz system informatyczny do obsługi sklepu.

(mak)