23.10.2012

Wystartował serbski portal o franczyzie

Już w 6 europejskich krajach PROFIT system promuje franczyzę jako bezpieczny sposób na własny biznes.

W październiku ruszył portal Franchising.rs, który działa na wzór wcześniej uruchomionych portali. Jako pierwszy 11 lat temu powstał Franchising.pl, później pojawił się Franchising.cz i Franchising.ua (oba w 2008 roku). W pierwszej połowie 2012 roku działalność rozpoczęły także portale na Węgrzech i w Rumunii. Serbia liczy 7,5 mln mieszkańców, z czego 1,8 mln mieszka w położonej nad Dunajem stolicy - Belgradzie.

Layout portalu Franchising.rs.

Czytelny layout portalu sprawdził się już w kilku środkowoeuropejskich krajach. Teraz przyszedł czas na Serbię.

Merytoryczna zawartość wymienionych portali jest identyczna. Oznacza to, że czytelnicy mogą na nich znaleźć aktualności ze świata franczyzy – są to informacje zarówno o rynku wewnętrznym, jak i markach globalnych. W dziale Moja Firma przedsiębiorcy znajdą porady jak skutecznie zarządzać swoim biznesem. Natomiast w zakładce Mój Franchising znajdują się historie franczyzobiorców, które mogą okazać się inspiracją dla tych przedsiębiorczych osób, które dopiero rozważają podjęcie współpracy ze znaną marką. Największym zainteresowaniem czytelników cieszy się jednak Katalog Franczyzy, czyli lista sieci franczyzowych aktywnie pozyskujących partnerów. Brak firmy na tej liście oznacza zwykle zaprzestanie poszukiwania franczyzobiorców w danym kraju – tymczasowe lub całkowite.

W Serbii działają takie międzynarodowe firmy franczyzowe jak światowy potentat barów szybkiej obsługi McDonald’s oraz zajmujący się wynajmem samochodów Hertz. W galeriach handlowych dostępne są takie marki odzieżowe jak Zara, Mango, Springfield. Na rynku działa także coraz więcej rodzimych firm oferujących biznes na licencji, w tym Montenegro Express, Tiger lub Yumco.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0