Północ nastała w Gliwicach

Franczyzobiorca Północ Nieruchomości nie musi legitymować się licencją pośrednika w obrocie nieruchomościami. Wystarczy, że zatrudni osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania tego zawodu.
Środa
24.10.2012
Sieć pośredników Północ Nieruchomości powiększyła się o biuro na Śląsku. Poprowadzi go doświadczony partner.
 

Nowy punkt, zlokalizowany przy ulicy Mikołowskiej w Gliwicach, już obsłużył pierwszych klientów.
- Kolejne biuro sieci zostało otwarte na zasadach franczyzy. Jego właściciele są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy zdecydowali się na zakup licencji i wstąpienie do sieci – mówi Wojciech Porębski z działu analiz rynku nieruchomości Północ Nieruchomości. - W gliwickim biurze można skorzystać z usług pośrednictwa w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie wszystkich rodzajów nieruchomości.

Paweł Bączkowski, franczyzobiorca nowo otwartego punktu, działa w branży już od kilku lat. Przyznaje, że proces zmiany szyldu na sieciową markę przebiegł szybko i sprawnie.

- Negocjacje związane z podpisaniem umowy franczyzowej trwały niecały miesiąc. Dłużej wybieraliśmy lokal i przygotowywaliśmy go do otwarcia. Oczywiście ze względu na to, że pośrednictwem zajmujemy się od wielu lat, nie mieliśmy chwili wolnego i przez cały czas pracujemy z klientami. Oni są dla nas najważniejsi, dlatego nie odkładaliśmy spotkań tylkoprzełożyliśmy oficjalne otwarcie biura, które nastąpiło w połowie października, czyli około 3 miesiące po podpisaniu umowy - mówi Bączkowski.

Aby przystąpić do sieci Północ Nieruchomości, należy dysponować własnym lub wynajętym lokalem biurowym o powierzchni minimum 30 m2 w atrakcyjnym punkcie miasta oraz kapitałem niezbędnym do utrzymania biura w pierwszych miesiącach działalności. Franczyzobiorca nie musi natomiast legitymować się licencją pośrednika w obrocie nieruchomościami.

- Wystarczy, że zatrudni osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania tego zawodu. Całkowita kwota inwestycji wynosi minimum 20 tys. zł i jest uzależniona od stanu lokalu biurowego i ewentualnych kosztów jego przystosowania do działalności agencji pośrednictwa - mówi Porębski.

Opłata wstępna w sieci wynosi 2,5 tys. zł, a miesięczna – 699 zł. Franczyzobiorcy płacą też składkę na fundusz marketingowy w wysokości 300 zł. W ramach sieci działają łącznie 43 biura, w tym 40 placówek franczyzowych oraz 3 placówki własne.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz