30.10.2012

Przybywa tanich hoteli

Grupa Satoria wprowadzi na polski rynek sieć hoteli marki Super 8. Do końca 2016 roku ma powstać 10 obiektów z ósemką w logo.

Spółka Satoria Group (dawny PUHIT) zarządza obecnie siedmioma hotelami działającymi pod markami Best Western, Start Hotel i RT Hotels. Dodatkowo, portfel grupy uzupełniają dwa centra konferencyjne, sanatorium w Augustowie oraz osiem budynków biurowych w Warszawie. Dzięki podpisanej umowie z Colliers International spółka stanie się także franczyzobiorcą marki Super 8 i będzie zarządzać obiektami sieci, które powstaną w naszym kraju.

Recepcja w hotelu Super 8.

Pierwszy z hoteli pod marką Super 8 powstanie w okolicach Warszawy. Dalszy rozwój sieci będzie nadzorować firma Colliers International, która w 2011 roku podpisała z Wyndham Hotel Group umowę na wprowadzenie Super 8 do Polski.

Wstępne plany zakładają otworzenie co najmniej dziesięciu hoteli Super 8 w Polsce do końca 2016 roku. Tym samym Satoria Group uczestniczyć będzie we wprowadzaniu na polski rynek trzeciej największej na świecie grupy hotelowej – Wyndham Hotel Group. Powstała w 1974 roku w Stanach Zjednoczonych Super 8 to największa na świecie sieć hoteli ekonomicznych. Obecnie pod jej szyldem działa ponad 2,2 tys. hoteli.

- Do tej pory hotele Super 8 były obecne wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Chinach. Otwarcie pierwszego obiektu w Polsce będzie jednocześnie debiutem sieci w Europie – mówi Andrzej Wójcik, wiceprezes zarządu Satoria Group SA ds. sprzedaży i rozwoju. - Pozyskanie kolejnego, tak znaczącego, międzynarodowego partnera to dowód na to, że nasze działania zmierzają w słusznym kierunku.

Franczyza w branży hotelarskiej jest dość popularna. Zarządzanie obiektem w ramach sieci jest łatwiejsze m.in. z racji wsparcia i porad franczyzodawcy, zorganizowanych akcji marketingowych, czy dostępu do większej bazy klientów. Swoje oferty współpracy sieci prezentują nie tylko podczas targów hotelarskich. Grupa Hotelowa Orbis starała się pozyskać partnerów podczas ostatnich targów franczyzowych.

- Posiadanie odpowiedniego terenu na budowę hotelu pozwala zmniejszyć koszty inwestycji. Ale atrakcyjna lokalizacja to dopiero początek, następny krok to wybór odpowiedniej marki hotelowej i definicja produktu, który spotka się z oczekiwaniami docelowego segmentu gości. Przy ruchliwych drogach będzie to na przykład ekonomiczny Ibis Budget, a w centrum miasta hotel Mercure lub Ibis Styles - mówi Małgorzata Morek, dyrektor projektu franczyza w Grupie Hotelowej Orbis.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora