Sphinx i Chłopskie Jadło z bogatszym menu

Organizowane centralnie promocje muszą obowiązywać we wszystkich restauracjach w sieciach należących do Sfinks Polska. Franczyzobiorcy są więc zobowiązani do ich wprowadzania
Czwartek
08.11.2012
Franczyzobiorcy mają tydzień na wprowadzenie zmian, które pomogą im wygenerować wyższe przychody.
 

Sphinx i Chłopskie Jadło – sieci restauracji zarządzane przez Sfinks Polska – 5 listopada wprowadziły nowe propozycje kulinarne. W menu Sphinxa zagości schabowy i smażona dorada, w Chłopskim Jadle również pojawi się wkładka z ofertą dań pod nazwą „Zima za pasem, dania z wypasem”. Promocje potrwają do końca grudnia.
- Mamy nadzieję, że nowe propozycje przypadną do gustu klientom i ułatwią zmierzenie się z nadchodzącymi niskimi temperaturami – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Kuszenie klientów promocjami i odświeżonym menu to naturalny zabieg w biznesie gastronomicznym. Jednak w przypadku sieci franczyzowych ich wprowadzenie nie ogranicza się do przygotowania nowych przepisów przez centralę, ale zależy też od ich wdrożenia w placówkach partnerów.

- Nasza oferta, za wyjątkiem niektórych pozycji z menu alkoholi, jest taka sama w całej sieci. Oznacza to, że organizowane centralnie promocje muszą obowiązywać we wszystkich restauracjach – franczyzobiorcy są więc zobowiązani do ich wprowadzania - mówi Dorota Cacek.

Restauratorzy marek należących do Sfinksa, zarówno prowadzący lokale własne sieci, jak i franczyzowe, mają zazwyczaj co najmniej tydzień na przygotowania do wprowadzenia nowej oferty.

- Centrala zapewnia szczegółowe wytyczne na temat promocji, jej zasad, cennika, receptur dań itd. oraz szkolenia dla kucharzy dotyczące nowo wprowadzanych dań. Oprócz tego menedżerowie i franczyzobiorcy dostają przygotowane przez centralę materiały marketingowe. Najczęściej są to wkładki do menu, ale też plakaty, ulotki, wkładki do tablestandów czy potykaczy – w zależności od danej promocji i skali kampanii marketingowej – tłumaczy szefowa sieci.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz