Małopolska przerzuca się na pizzę

Telepizza obchodziła w 2012 roku 20 lat istnienia w Polsce. Telepizza rozwija sieć w Polsce, Hiszpanii, Portugalii, Chile, Peru oraz Kolumbii. Hiszpańska sieć liczy na całym świecie ok. 1000 restauracji. W kraju jest ich 113. W 2012 roku firma obchodziła 20 lecie istnienia w Polsce.
Wtorek
13.11.2012
Telepizza poszukuje franczyzobiorców w Krakowie. Lokale pod pizzerie pozyskuje spółka zarządzająca siecią.
 

Od początku 2012 roku pod logo Telepizzy zostały otwarte dwie placówki franczyzowe. Najnowsza pizzeria została uruchomiona w październiku w Grudziądzu. Do końca roku zostaną uruchomione następne dwie restauracje Telepizza. Firma prowadzi rozmowy z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców.

– Bardzo starannie dobieramy lokalizacje. Analizujemy strukturę lokalnego rynku pod względem konkurencji oraz liczby potencjalnych klientów. Placówki powstają tylko w najbardziej rokujących miejscach. Wykluczamy puste strzały. Nie jest to ani w naszym, ani franczyzobiorców interesie. Z tego powodu Telepizza samodzielnie poszukuje lokalizacje pod przyszłe pizzerie – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizzy Polska.

Sieć negocjuje ceny najmu oraz warunki korzystania z nowych powierzchni. Franczyzobiorcy zainteresowani konceptem biznesowym Telepizzy mogą otworzyć pojedynczy lokal, zainwestować w kilka pizzerii naraz lub restaurację będącą dotychczas własnością sieci.

Aktualnie na celowniku sieci pod względem rozwoju jest Kraków. W dniach 15–16 listopada Telepizza organizuje w mieście spotkanie informacyjne dla kandydatów na franczyzobiorców. Przedstawiciele firmy zaprezentują główne założenia związane z przystąpieniem do sieci oraz współpracą licencyjną. Minimalna kwota inwestycji w pizzerię Telepizzy wynosi 100 tys. zł. Aktualnie w Polsce funkcjonuje 53 placówek franczyzowych i 60 placówek własnych.

Intensywny rozwój sieci Telepizza idzie w parze z rosnącą sprzedażą oferowanych produktów. Firma wdraża nowe rozwiązania podnoszące efektywność pracy placówek. Między innymi zmiany w systemie zamówień online za pośrednictwem komputerów, smartfonów i tabletów zwiększyły sprzedaż internetową o ponad 9 p. proc. Telepizza jest liderem w sprzedaży z dostawą do klienta na polskim rynku. Rocznie firma sprzedaje w Polsce ponad 6 mln sztuk pizzy.

(mk)


doradca we franczyzie