15.11.2012

Tradis nakręca Eurocash

Eurocash niemal podwoił zyski w trzecim kwartale. Spora w tym zasługa byłych franczyzobiorców Emperii.

Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor produktów spożywczych i największy na rynku FMCG operator sieci franczyzowych, zarabia coraz więcej. Jego przychody w trzecim kwartale sięgnęły niemal 4,4 mld zł i były o ponad połowę wyższe niż w tym samym okresie 2011 r. Spożywczy gigant zarobił „na czysto” prawie 67 mln zł – prawie dwa razy więcej niż rok temu.

Wnętrze sklepu abc Fot. Eurocash

Sprzedaż do sklepów byłych franczyzobiorców Emperii odpowiada już za jedną trzecią obrotów Grupy Eurocash.

Skąd takie rezultaty? Eurocash wciąż odcina kupony od przejęcia części rynkowego konkurenta - Emperii, którego dokonał na początku 2012 roku. Wchłonięcie Grupy Dystrybucyjnej Tradis spowodowało, że do swoich sztandarowych marek abc i Delikatesy Centrum, spółka Luisa Amarala dołączyła tak rozpoznawalne sieci sklepów, jak Groszek i Lewiatan. Sprzedaż Eurocashu do sklepów byłych franczyzobiorców Emperii odpowiada za jedną trzecią obrotów grupy. Wiele wskazuje na to

- W trzecim kwartale kontynuowaliśmy proces konsolidacji w ramach Grupy Eurocash. Choć założyliśmy, że pełne efekty synergii wynikające z przyłączenia i integracji operacyjnej Grupy Tradis będą możliwe do osiągnięcia w ciągu trzech lat od przejęcia kontroli nad tymi podmiotami, to pozytywne efekty działań optymalizacyjnych zaczynają już być widoczne w naszych wynikach – komentuje Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocashu. – Mimo oczekiwanego wzrostu kosztów finansowych, związanych z obsługą zadłużenia zaciągniętego na sfinansowanie przejęć, dzięki wspomnianym działaniom restrukturyzacyjnym utrzymaliśmy rentowność netto na poziomie porównywalnym do ubiegłorocznego.

(gum)