Franczyza z siódmej ulicy

Restauracja powinna znajdować się przy ruchliwej ulicy, na osiedlu mieszkaniowym lub w centrum handlowym, bo to zapewni jej stały dopływ klientów.
Piątek
23.11.2012
Amerykańska kuchnia wkracza do stolicy. W grudniu pojawi się pierwsza franczyzowa restauracja 7th Street.
 

Bary z kuchnią amerykańską powoli zadomowiły się nad Wisłą. Nie brakuje również chętnych do rozwijania konceptów tego typu we franczyzie - za przykład może posłużyć restauracja 7th Street, pod której logo niebawem powstanie pierwszy franczyzowy punkt.

- Nowa restauracja zostanie otwarta w połowie grudnia w pobliżu centrum handlowego Promenada. Na pierwszy kwartał przyszłego roku mamy zaplanowane jeszcze trzy otwarcia. Jednocześnie prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami, co może zaowocować kolejnymi otwarciami. W ciągu całego przyszłego roku chcielibyśmy otworzyć 13-15 restauracji – zapowiada Łukasz Błażejewski, właściciel sieci 7th Street. - Wraz z nowymi otwarciami postanowiliśmy również odświeżyć wygląd naszej strony internetowej, która teraz jeszcze lepiej oddaje klimat restauracji 7th Street.

Osoby, które chcą rozpocząć współpracę z 7th Street mogą otworzyć pełnowymiarową restaurację z obsługą kelnerską i rozszerzonym menu, albo bar, czyli samoobsługowy lokal z posiłkami serwowanymi w jednorazowych opakowaniach. Na przygotowanie restauracji trzeba przeznaczyć co najmniej 80 tys. zł, należy jednak pamiętać, że kwota inwestycji zależy przede wszystkim od stanu lokalu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł, co miesiąc franczyzobiorca musi płacić 2,5 tys. zł za funkcjonowanie w sieci oraz 0,5 tys. zł na fundusz marketingowy.

Lokal, w którym będzie działać 7th Street, powinien mieć co najmniej 60 m2, chociaż preferowane są powierzchnie przekraczające 100 m2. Restauracja powinna znajdować się przy ruchliwej ulicy, na osiedlu mieszkaniowym lub w centrum handlowym. Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w gastronomii. 7th Street zapewnia franczyzobiorcom nieodpłatnie część wyposażenia m.in. część urządzeń kuchennych, ekspres do kawy, zamrażalki, lodówki, ogródek letni, potykacze reklamowe oraz odzież roboczą.

(mak)


Magdalena Krocz