Lody z wyspy lub kawiarni

Pod szyldem Carte d’Or Cafe funkcjonuje obecnie w Polsce 27 punktów. W przeciągu dwóch lat ma powstać co najmniej 15 nowych.
Wtorek
04.12.2012
Franczyzobiorcy Carte d’Or Cafe, w zależności od środków jakimi dysponują, mogą wybrać jeden z trzech formatów lodziarni.
 

Marka deserów lodowych Carte d'Or zadebiutowała w 1978 roku we Francji. Po latach doświadczeń i prób z kształtowaniem własnego wizerunku otwarto pierwsze firmowe lodziarnie, które dziś mają ugruntowaną pozycję w wielu europejskich krajach. Za rozwój sieci w Polsce odpowiada firma Carte d'Or Cafe, która przejęła kawiarnie prowadzone wcześniej pod szyldem Ice Cafe. Po podpisaniu umowy z firmą Unilever, właścicielem marki Carte d'Or, lokale zostały przebrandowane, a placówki od razu zaczęły notować wyższe obroty.

- W przeciągu najbliższych dwóch lat planujemy otworzyć minimum 15 nowych kawiarni – mówi Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Carte d'Or Cafe. - Franczyzobiorców poszukujemy na terenie całego kraju. Jak pokazuje praktyka, nasz koncept sprawdza się również w mniejszych miastach takich jak Tczew czy Elbląg.

Carte d'Or Cafe oferuje franczyzobiorcom współpracę w trzech formatach. Najtańszą opcją jest prowadzenie wyspy w centrum handlowym, gdyż inwestycja może zamknąć się w kwocie 70 tys. zł. By prowadzić własną lodziarnię, wymagany jest lokal w galerii o powierzchni min. 60 m2 oraz większy kapitał. Pełnowymiarowa lodziarnio-kawiarnia premium z obsługą kelnerską wymaga 300 tys. zł w portfelu i placówki mającej co najmniej 100 m2. Wyszukiwaniem odpowiednich lokalizacji zajmuje się dawca licencji, jednak istnieje również możliwość adaptacji już istniejącej kawiarni do konceptu Carte d’Or Cafe.

W ramach pakietu franczyzowego przedsiębiorcy otrzymują elementy wystroju lokalu, wyposażenie w sprzęt chłodniczy oraz wsparcie marketingowe. Mogą liczyć także na kompleksowy program szkoleniowy dla personelu, jak i możliwość nadzoru nad pracą nowego punktu w pierwszych miesiącach funkcjonowania.

- Nieprawdą jest, że lody sprzedaje się tylko latem. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wysokie obroty również zimą. Różnica w wynikach sprzedaży pomiędzy sezonami zmniejsza się z roku na rok, co podnosi atrakcyjność inwestowania w tę branżę. Na przykład w Niemczech sezonowość oznacza spadek sprzedaży o 10 proc., podczas gdy w Polsce o 20 proc. – dodaje Artur Czoska.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza od McDonald’s

Hello, You are doing great job. Do you guys have any idea how to take franchise of Penn Station. Penn Station Menu is just awesome i am having great business opportunity please...

1 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Otwieramy kebab

Jeśli szukasz sprawdzonego sprzętu kuchennego, czy również innych elementów wyposażenia a nawet chemii profesjonalnej to sprawdź koniecznie GastroNet24. Pomimo ogromnego...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Lody idą w Polskę

Świetny pomysł, mam nadzieje, że takie lody znajdą się również w http://wadowice.biz

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Yerba MaTe

Cześć, mam pytanie o słynną Yerbe, czy ktoś z was pije może na forum sobie ? znalazłem fajny sklep https://ymt24.pl/ w którym mają wszystko co potrzebne do Yerba MaTe...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.07.2018
Bar z kanapkami

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018