Stanisław Bogacki, prezes Solar Company, twierdzi, że spadki sprzedaży wynikają z gorszej koniunktury, zwłaszcza w segmencie droższej mody.
Poniedziałek
03.12.2012
Odzieżowa marka ma kłopoty. Udziałowcy zarzucają firmie zawyżanie prognoz finansowych. W tle zamieszania jest franczyza.
 

Miał być sowity zwrot z inwestycji, jest klapa. Produkujący ubrania z wyższej półki cenowej Solar Company wszedł na giełdę w kwietniu, kusząc inwestorów prognozami rocznego zysku na poziomie 58 mln zł. W sierpniu okazało się, że zysk w pierwszym półroczu sięgnął ledwie 13 mln zł, a po trzecim kwartale jest już wiadomo, że projekcja sprzed debiutu giełdowego nie ma szans się spełnić. Zarząd tłumaczy się gorszą koniunkturą, ale fundusze inwestycyjne z udziałami w spółce mają inne zdanie i zgłaszają sprawę do Komisji Nadzoru Finansowego. Ich zdaniem przyczyną przestrzelanie prognoz wynika z oparcia ich o sprzedaż do sklepów partnerskich, którzy przyjmują towar z odroczonym terminem płatności.

Prezes spółki, Stanisław Bogacki, odrzuca zarzuty udziałowców twierdząc, że zdecydowaną większość sprzedaży Solar realizuje w salonach własnych - to jest ponad 81 proc.
- Zasady współpracy ze sklepami franczyzowymi nie odbiegają od standardów rynkowych i oczywiście uwzględniają odroczone terminy płatności oraz dopuszczają zwroty towaru. Zasady te praktykujemy od lat i w ostatnim czasie nic się nie zmieniło pod tym względem – mówi właściciel spółki.

Tłumaczy, że spadki sprzedaży to efekt rezygnacji Polaków z niektórych zakupów ze względu na postępujące spowolnienie.
- Wysoka jakość naszych wyrobów, jest z jednej strony naszą przewagą, a z drugiej w sytuacjach takich, jak obecnie, może skłaniać niektóre klientki do odłożenia decyzji o zakupie nowego stroju i dalszym użytkowaniu wcześniej zakupionych ubrań. Zauważyliśmy także, że coraz więcej klientek decyduje się na zakupy w naszych sklepach outletowych - twierdzi Bogacki.

Odrzuca też domysły sugerujące, iż kłopoty wynikają z opóźnień w płatnościach zza granicy, gdzie polska marka również jest obecna.
- Działalność zagraniczna jest rentowna i nie mamy problemów z regulowaniem należności od partnerów zagranicznych. Sprzedaż eksportowa w pierwszych trzech kwartałach 2012 wzrosła o 60 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Do końca pierwszego półrocza 2013 roku planujemy otworzyć 4 sklepy partnerskie i 14 franczyzowych za granicą – deklaruje szef Solara.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021