05.12.2012

Przystanek Polska

Licząca sto lat międzynarodowa wypożyczalnia samochodów Sixt AG dotarła do naszego kraju. Franczyza nie jest jednak priorytetem firmy.

Sixt AG jest międzynarodową firmą specjalizującą się w wynajmie samochodów i oferującą usługi leasingowe. Przedsiębiorstwo założył w 1912 roku w Niemczech Martin Sixt, rozpoczynając działalność z siedmioma samochodami. Armia niemiecka konfiskowała firmową flotę podczas pierwszej i drugiej wojny światowej, mimo to udawało się ją odbudować. Dziś pod szyldem Sixt działa ponad 4 tys. punktów usługowych w 105 krajach. W większości są to wypożyczalnie franczyzowe.

Punkt wypożyczalni samochodów Sixt.

Firma Sixt była oficjalnym przewoźnikiem EURO 2012. Wówczas z usług sieci korzystały zagraniczne firmy oraz sponsorzy mistrzostw, czyli m.in. Coca-Cola, Carlsberg, Cannon czy Continental.

W Polsce marka Sixt rozpoczęła działalność w 2002 roku, a jedynym operatorem licencji w naszym kraju została spółka Eurorent. Przygotowana przez firmę oferta wynajmu samochodów skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dostępne są w niej samochody osobowe i dostawcze w klasie ekonomicznej oraz premium.

- Dużym zainteresowaniem cieszy się usługa Flexi Lease. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które dopiero otwierają swoją działalność i mają problemy z uzyskaniem finansowania w formie leasingu – mówi Paweł Reczyński, prezes Sixt Rent a Car Polska. - Sixt wówczas oferuje auto jeszcze w dniu podpisania umowy na bardzo preferencyjnych warunkach. Oferta Flexi Lease jest alternatywą dla leasingu, pośrednim rozwiązaniem pomiędzy wynajmem krótko a długo-terminowym.

Sixt posiada w Polsce swoje punkty wynajmu głównie przy lotniskach największych miast: w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi oraz Modlinie. Wypożyczalnie franczyzowe funkcjonują w Gliwicach oraz Rzeszowie. Partnerzy sieci mają zapewnione wsparcie marketingowe oraz system rezerwacji dla klientów. Wymagania wobec franczyzobiorców to przede wszystkim dysponowanie odpowiednim kapitałem oraz flotą samochodów wprost proporcjonalną do zapotrzebowania w danym mieście.

- Jesteśmy w trakcie otwierania dwóch kolejnych wypożyczalni w Lublinie i Łodzi. Staramy się, by nasze punkty znajdowały się na głównych szlakach komunikacyjnych, w szczególności w okolicach lotnisk, ponieważ większość naszych klientów to osoby podróżujące. Obecnie polityka spółki jest taka, by większość otwieranych przez nas placówek była naszymi własnymi – dodaje Paweł Reczyński.

Odmienną strategię rozwoju przyjęła firma Global Rent a Car, która otwiera tylko wypożyczalnie franczyzowe. Sieć ma już ponad 70 placówek w całej Polsce.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora