Bachleda-Curuś-Franczyza

W Katowicach powstał piąty polski sklep Auntie Anne’s serwujący precle.
Poniedziałek
10.12.2012
Góralska rodzina niedawno została franczyzobiorcą Orbisu. Wcześniej Bachledowie sprowadzili do Polski gastronomiczną markę Auntie Anne’s.
 

Amerykańska marka Auntie Anne's obecna jest w Polsce od blisko dwóch lat. Masterfranczyzobiorcą sieci, który sprowadził ją do naszego kraju jest Bachleda Grupa Inwestycyjna. W firmowych lokalach można skosztować precli na słodko z rodzynkami lub cynamonem oraz na słono, na przykład z czosnkiem lub pepperoni. Firma wprowadziła także do menu inne przekąski: precel dogi, stixy, preclowe pałeczki.

- Precle stworzone zostały w Stanach Zjednoczonych w 1988 roku – wyjaśnia Wojciech Wyszyński, dyrektor Auntie Anne’s Polska. - Po 24 latach od wprowadzenia na rynek oferowane są w ponad 1100 lokalizacjach w 22 krajach na całym świecie. Codziennie w tych punktach powstaje ćwierć miliona precli. Cieszymy się, że również w Polsce zyskują one coraz większe grono fanów.

Do tej pory produkty marki mogli nabyć mieszkańcy Zakopanego, Poznania, Łodzi i Warszawy. Od niedawna taką możliwość mają również katowiczanie. Atrakcją dla zgłodniałych klientów jest możliwość przyglądania się całemu procesowi wypiekania precli.

- Gdy z mężem studiowaliśmy w Stanach, bardzo polubiliśmy tę firmę. Zawsze, gdy byliśmy w galerii handlowej, szukaliśmy czegoś ciepłego, świeżego i zdrowego do zjedzenia. Takie są właśnie precle Auntie Anne's. Mogą je jeść nawet małe dzieci. Polakom także bardzo przypadły do gustu – wyjaśnia Bernadetta Bachleda-Curuś z Bachleda Grupa Inwestycyjna.

Rodzina Bachledów dalej inwestuje w zagraniczne koncepty wykupując kolejne licencje masterfranczyzowe z różnych branż. Po preclach Auntie Anne's Grupa Inwestycyjna sprowadziła do Polski markę porcelany Herend oraz firmy odzieżowej Purificacion Garcia. Więcej informacji dotyczących inwestycji rodziny Bachledów można znaleźć w grudniowym wydaniu miesięcznika Własny Biznes Franchising, do którego udzielili obszernego wywiadu.

Jak wynika z najnowszego Raportu o rynku franczyzy w Polsce przygotowanego przez firmę doradczą PROFIT system, 191 firm w naszym kraju działa na zagranicznej licencji, co stanowi 25 proc. wszystkich systemów franczyzowych nad Wisłą. Rodzime koncepty też powoli zyskują uznanie w Europie. Potencjał polskich pomysłów na biznes doceniło już 50 zagranicznych przedsiębiorców.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz