Wegetarianie tylko w metropoliach

Green Way jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Czwartek
20.12.2012
Restauracje Green Way powstają w dużych miastach, bo tam jest największy popyt na bezmięsne menu.
 

Sieć wegetariańskich lokali liczy 18 punktów franczyzowych i trzy własne. Restauracje powstają największych miastach, których ludność przekracza 300 tys. mieszkańców. Oznacza to w praktyce zainteresowanie Green Way stolicami województw. Szacuje się, że jedynie co setny Polak nie je mięsa. Oznacza to, że mniej niż pół miliona jest klientami restauracji wegetariańskich. Oczywiście tego typu lokale również chętnie odwiedzają osoby, dla których to miła zmiana w menu.

- Posiadanie doświadczenia w branży gastronomicznej nie jest do prowadzenia restauracji wegetariańskiej potrzebne tak bardzo, jak świadomość czym jest żywność ekologiczna. Dobrze, jeśli przyszły franczyzobiorca jest wegetarianinem. Wybierając lokal koncentrujemy się nie tylko na powierzchni, która powinna być nie mniejsza niż 120 m2. Do tego dochodzą inne parametry, w tym położenie na parterze, minimalnej wysokości sali konsumpcyjnej - 320 cm, wystarczającej liczby okien oraz możliwości zainstalowania wentylacji – wylicza Joanna Skraburska, specjalista ds. jakości i rozwoju sieci Green Way.

Oprócz restauracji Green Way, właściciel rozwija również dwa inne gastronomiczne koncepty. Lokale Food For Life działają w najruchliwszych miejscach dużych miast. Menu jest nastawione na szybki lunch „na mieście”, dlatego zawiera potrawy typowo obiadowe: sałatki, makarony, placki i desery z naturalnych składników. Vegemania z kolei dedykowana jest do food court-ów w centrach handlowych. W lokalach sprzedawane są głównie sałatki. Spółka rozwija oba formaty we franczyzie.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz
/3/
ZOBACZ WIĘCEJ