01.01.2013

Chłodna kalkulacja

Galerie handlowe blokują rozwój formatu wysp lodowych Bonano.

Właściciel lodziarni posiada na wyposażeniu urządzenie, które jest w stanie wytworzyć 30 rodzajów lodów. W ciągu 10 lat działalności firma MultiIce, właściciel marki Lody Bonano otworzył 51 lodziarni, większość z nich powstała w minionym roku. Punkty działają w 12 województwach oraz na Słowacji. Firma prowadzi także rozmowy z masterfranczyzobiorcami z Rumunii i Rosji.
- Analizując działalność naszych lokali zaobserwowaliśmy, że najlepszym miejscem na otwarcie lodziarni jest ścisłe centrum miasta, główna ulica, bądź okolice deptaków i dużych parków. W naszej sieci funkcjonują również punkty na osiedlach, prosperują dobrze, ale nie generują takich zysków jak lokale otwierane w centrum. Podejmujemy współpracę z osobami, które posiadają własny lub wynajęty lokal w miastach z minimum 10 tys. mieszkańców, w których nie ma jeszcze Lodów Bonano – mówi Radosław Charubin, prezes MultiIce, właściciela marki Lody Bonano.

Punkt sieci Lody Bonano.

Właściciel lodziarni posiada na wyposażeniu urządzenie, które jest w stanie wytworzyć 30 rodzajów lodów.

Przystępując do sieci Bonano nie należy szukać dużych lokali, ponieważ sprzedaż odbywa się przez okienko, bezpośrednio do ręki klienta. Rozwiązanie tego typu pozwala na zaaranżowanie lodziarni na niewielkiej powierzchni zgodnie z wymogami sanitarnymi.

- W ubiegłym sezonie wprowadziliśmy nowość w ofercie franczyzowej - wyspy lodowe – stoiska przygotowane do sprzedaży lodów w galeriach handlowych. Niestety galerie skutecznie blokowały rozwój tego pomysłu i nie uzyskiwaliśmy zgody na wynajęcie powierzchni. Przypuszczam, że przyczyną takiej sytuacji mogą być podpisywane umowy między galerią, a właścicielami dużych sieciowych lodziarni, co nie pozwala mniejszym sieciom na rozwój w tych lokalizacjach - narzeka Radosław Chaber.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0