Zarówno Siódemka, jak i X-press Couriers to firmy kurierskie rozwijane przez franczyzę. Strukturę tej pierwszej tworzy 40 lokalnych oddziałów, zaś druga niedawno otworzyła swój 21. punkt.
Poniedziałek
07.01.2013
Za nami grudzień, najgorętszy okres dla firm kurierskich. Partnerzy Siódemki zyskali wsparcie w postaci nowej oferty.
 

Nowa oferta Siódemki to odpowiedź na zróżnicowane potrzeby i oczekiwania firm, ale także sposób na łagodne zakończenie świątecznego boomu kurierskiego. Do końca lutego klienci mogą wykupić jeden z dwóch rocznych abonamentów na usługi kurierskie. W ramach stałej kwoty (300 lub 650 zł) można wysłać odpowiednio 24 lub 54 przesyłki. Cena paczki w abonamencie jest bardzo konkurencyjna, gdyż nie przekracza 12,50 zł.
- Warto podkreślić, że klient nie jest zmuszony deklarować miesięcznej liczby wysyłek – mówi Marcin Kruszyński, PR Manager Siódemki. - Za wszystkie wysłane w ciągu miesiąca paczki, klient zapłaci na podstawie zbiorczej e-faktury z odroczonym terminem płatności, za pośrednictwem systemu płatności on-line.

Jednak nie wszystkie firmy kurierskie odczuwają sezonowość. Franczyzowa X-press Couriers, z racji, iż większość jej kontrahentów to firmy, nie odnotowuje dużych spadków obrotu.
- Ponieważ większość usług świadczymy klientom z segmentu B2B, a nie B2C, dlatego nie odnotowujemy istotnych sezonowych spadków obrotu. Mimo to, największy popyt odnotowujemy w grudniu – dodaje Adam Tomczak, prezes firmy X-press Couriers.

Zarówno Siódemka, jak i X-press Couriers to firmy kurierskie rozwijane we franczyzie. Strukturę tej pierwszej tworzy już 40 lokalnych oddziałów oraz zespół 3 tys. pracowników i kurierów. Partnerami sieci zostają osoby prowadzące placówki handlowe i usługowe, które mieszczą się w pobliżu często uczęszczanych miejsc, takich jak galerie, dworce, czy biurowce. Umowy na świadczenie usług odbioru i dostawy paczek firma podpisuje zarówno z indywidualnymi przedsiębiorcami, jaki i z sieciami. Dzięki współpracy przedsiębiorcy mogą poprawić konkurencyjność prowadzonej działalności.

Z kolei X-press Couriers poszukuje lokali o powierzchni 20-30 m2 w budynkach klasy A. Koszt licencji plus wyposażenie typowego X-Store to inwestycja rzędu 20-25 tys. zł. Franczyzobiorca może także kupić licencję i działający już sklep. Ostatnie otwarcie nowej placówki miało miejsce pod koniec października ubiegłego roku w Gdańsku. Właśnie tam powstał 21. X–Store, którym zarządza franczyzobiorca.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz