Zarówno Siódemka, jak i X-press Couriers to firmy kurierskie rozwijane przez franczyzę. Strukturę tej pierwszej tworzy 40 lokalnych oddziałów, zaś druga niedawno otworzyła swój 21. punkt.
Poniedziałek
07.01.2013
Za nami grudzień, najgorętszy okres dla firm kurierskich. Partnerzy Siódemki zyskali wsparcie w postaci nowej oferty.
 

Nowa oferta Siódemki to odpowiedź na zróżnicowane potrzeby i oczekiwania firm, ale także sposób na łagodne zakończenie świątecznego boomu kurierskiego. Do końca lutego klienci mogą wykupić jeden z dwóch rocznych abonamentów na usługi kurierskie. W ramach stałej kwoty (300 lub 650 zł) można wysłać odpowiednio 24 lub 54 przesyłki. Cena paczki w abonamencie jest bardzo konkurencyjna, gdyż nie przekracza 12,50 zł.
- Warto podkreślić, że klient nie jest zmuszony deklarować miesięcznej liczby wysyłek – mówi Marcin Kruszyński, PR Manager Siódemki. - Za wszystkie wysłane w ciągu miesiąca paczki, klient zapłaci na podstawie zbiorczej e-faktury z odroczonym terminem płatności, za pośrednictwem systemu płatności on-line.

Jednak nie wszystkie firmy kurierskie odczuwają sezonowość. Franczyzowa X-press Couriers, z racji, iż większość jej kontrahentów to firmy, nie odnotowuje dużych spadków obrotu.
- Ponieważ większość usług świadczymy klientom z segmentu B2B, a nie B2C, dlatego nie odnotowujemy istotnych sezonowych spadków obrotu. Mimo to, największy popyt odnotowujemy w grudniu – dodaje Adam Tomczak, prezes firmy X-press Couriers.

Zarówno Siódemka, jak i X-press Couriers to firmy kurierskie rozwijane we franczyzie. Strukturę tej pierwszej tworzy już 40 lokalnych oddziałów oraz zespół 3 tys. pracowników i kurierów. Partnerami sieci zostają osoby prowadzące placówki handlowe i usługowe, które mieszczą się w pobliżu często uczęszczanych miejsc, takich jak galerie, dworce, czy biurowce. Umowy na świadczenie usług odbioru i dostawy paczek firma podpisuje zarówno z indywidualnymi przedsiębiorcami, jaki i z sieciami. Dzięki współpracy przedsiębiorcy mogą poprawić konkurencyjność prowadzonej działalności.

Z kolei X-press Couriers poszukuje lokali o powierzchni 20-30 m2 w budynkach klasy A. Koszt licencji plus wyposażenie typowego X-Store to inwestycja rzędu 20-25 tys. zł. Franczyzobiorca może także kupić licencję i działający już sklep. Ostatnie otwarcie nowej placówki miało miejsce pod koniec października ubiegłego roku w Gdańsku. Właśnie tam powstał 21. X–Store, którym zarządza franczyzobiorca.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021