Partnerzy Montrada zajmują się dystrybucją terminali płatniczych, świadczą również usługi związane z rozliczaniem bezgotówkowych transakcji płatniczych.
Czwartek
10.01.2013
Niższe prowizje Mastercard i Visa szansą dla doradców sprzedających terminale płatnicze.
 

W połowie 2012 roku w polskich portfelach było 25,7 mln kart debetowych i 6,6 mln kart kredytowych, a według prognoz analityków liczba plastików zastępujących gotówkę będzie rosła. Zmianom nawyków płatniczych mają służyć również płatności zbliżeniowe oraz płatności dokonywane za pomocą telefonów komórkowych. Wraz z rosnącą liczbą kart płatniczych rośnie również liczba terminali do ich obsługi, które pojawiają się w coraz mniejszych sklepach i punktach usługowych. Rozwojowi tych form płatności z pewnością pomoże obniżenie opłaty interchange, pobieranej przez bank od agenta rozliczeniowego przy każdej transakcji dokonywanej przy pomocy karty płatniczej. Opłaty obniżył najpierw Mastercard, a od 1 stycznia tego roku stawki zmniejszyła również Visa. W przypadku MasterCard stawki opłat dla kart debetowych spadną o 28 proc. a dla kart kredytowych zmniejszą się o ok. 11 proc. To oznacza, że w kieszeni przedsiębiorców posiadających w swoich placówkach terminale do obsługi kart płatniczych pozostanie w przyszłym roku od 150 do 200 mln zł.

Zmiany następują również na rynku dystrybutorów terminali do kart płatniczych. Istotną rolę na polskim rynku płatności bezgotówkowych chce odegrać agent rozliczeniowy Montrada GmbH,oferujący obsługę systemów płatniczych i płatności dokonywanych kartami, którego właścicielem jest Equens SE. Do polskiego oddziału spółki wcielony zostanie zespół 50 doradców klientów biznesowych Rea Card.

- To kolejny ważny krok w budowaniu pozycji na polskim rynku. Za pośrednictwem doradców rozszerzamy naszą obecną współpracę z bankami o sprzedaż bezpośrednią - mówi Kay-Hendrik Eichler, prezes spółki Montrada GmbH oraz oddziału montrada w Polsce. - Przejęcie doświadczonej sieci sprzedaży spowoduje znaczne rozszerzenie sprzedaży produktów naszej firmy. Wraz z powiększającym się pakietem usług, powiązanych z obsługą płatności bezgotówkowych, montrada chce systematycznie zwiększać swój udział w polskim rynku.

Na razie na rynku pozostaną obie marki – zarówno Rae Card, jaki i Montrada. Natomiast dalszy rozwój sieci sprzedaży będzie odbywał się już wyłącznie pod marką montrada.

- Sam proces przejęcia daje nowe możliwości rozwojowe naszym dotychczasowym partnerom oraz znacząco rozszerza obszary nowych możliwości współpracy. Dzięki połączeniu sił z Montrada możemy rozszerzyć nasz zakres współpracy z bankami, instytucjami finansowymi oraz z firmami działającymi w szeroko pojętej branży usług. Na dzień dzisiejszy nasze produkty dostępne są m.in. w grupie BRE Banku czy Banku Pocztowym – wyjaśnia Jarosław Archacki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju sieci montrada - Połączenie z montrada sprawiło, że staliśmy się centrum autoryzacyjnym o międzynarodowym zasięgu. To umocniło naszą pozycję na rynku, a w kontekście obniżki opłat interchange w Polsce oraz wysoką dynamiką rozwoju rynku terminali płatniczych daje nam naprawdę dobre perspektywy rozwoju.

Rea Card została założona w 2008 roku i jest spółką-córką Rea Card GmbH Deutschland. Firma zajmuje się dystrybucją terminali płatniczych, świadczy również usługi związane z rozliczaniem bezgotówkowych transakcji płatniczych. Nowy właściciel, spółka Montrada, również wywodzi się z Niemiec, ale od października 2010 jedynym udziałowcem jest spółka Equens SE.

Przyszły partner handlowy powinien mieć doświadczenie w sprzedaży B2B oraz cieszyć się dobrą opinią klientów. montrada poszukuje partnerów handlowych z całego kraju. Do ich zadań będzie należało pozyskiwanie akceptantów, czyli punktów handlowo-usługowych, które będą przyjmować płatności bezgotówkowe za pośrednictwem oferowanego przez firmę terminala płatniczego, ale także opieka biznesowa nad pozyskanym klientem.

(mak)


POPULARNE NA FORUM

Własny biznes - wentylacje

A kojarzysz może program faktura.pl stworzony przez platformę https://bluemedia.pl/ dzięki której prowadzenie firmy to czysta przyjemność. Platforma posiada wszystkie...

25 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Pierwszy biznes dla 20-latka

Pierwszy biznes to zawsze nie łatwa sprawa, ale kluczowa według mnie będzie dla Ciebie bluemedia.pl to właśnie firma która wykonała dla mnie sporo bardzo potrzebnych...

62 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Pożyczka, kredyt na start biznesu

Korzystam z serwisu oferującego udogodnienia dla firm jak i klientów indywidualnych blumedia.pl wcześniej nie wiedząc o istnieniu programu naprawdę sporo pieniędzy...

93 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Jaką firmę założyć?

Szanowni Państwo, osoby zainteresowane własnym biznesem w branży bankowej zachęcam do zapoznania się z informacjami w kwestii otwarcia placówki partnerskiej na zasadzie...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Agencja marketingowa - czy warto?

Uważam, że nie powinniśmy się brać za pozycjonowanie jeśli się na tym nie znamy. Najlepiej zlecić to sprawdzonej firmie czy też agencji marketingowej. Myślę, że...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Outsourcing to nie tylko oszczędności...

Oczywiście, że ma wiele korzyści. Warto się do niego przekonać.

20 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Biznes w internecie

To chyba najlepszy sposób na reklamę w sieci. AdWords i pozycjonowanie.

5 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

Też mi się tak wydaje. Ludzie chętnie noszą takie torby.

231 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018