08.01.2013

Logo McDonald’s znika z Australii

Fast food nie rezygnuje jednak z podboju Antypodów.

Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi postanowiła zmienić swoje logo. Pierwsze fast fooy z szyldem Macca's, czyli zwyczajową nazwą Złotych Łuków w Australii, pojawiły się 8 stycznia. Zmiana logo nastąpi we wszystkich lokalach do 26 stycznia, czyli w dniu kiedy Australia obchodzi swoje święto narodowe upamiętniające założenie przez Brytyjczyków pierwszej stałej osady. Krótszej nazwy McDonald's używa ponad 55 proc. Australijczyków.

Kanapki z australijskiej strony internetowej McDonald\'s z logo Maccas.

Macca’s to zwyczajowa nazwa McDonald’s w Australii.

- Jesteśmy w Australii od ponad 40 lat i jesteśmy dumni z tego, że możemy tu mieć naszą specjalną nazwę. Cóż innego może lepiej pokazać naszą dumę z obecności w tym kraju, niż zmiana naszego logo na takie, które nadali nam sami mieszkańcy Australii? – pyta retorycznie Mark Lollback, dyrektor marketingu McDonald's Australia.

Zmienione logo pojawi się na 13 restauracjach McDonald's na terenie całego kraju. Firma wprowadziła również specjalne menu. Australia jest jedynym krajem na świecie, gdzie popularna nazwa restauracji została oficjalnie uznana za skrót.

Tymczasem w USA

7 stycznia zmarł w wieku 80 lat Fred Turner, honorowy prezes McDonald’s Corporation. Związany z McDonald’s przez ponad 50 lat był osobą, która obok założyciela firmy Raya Kroca wniosła największy wkład w sukces marki. Swoją życiową przygodę z McDonald’s zaczął w 1956, kiedy jako młody chłopak pracujący przy grillu, zwrócił na siebie uwagę założyciela McDonald’s swoim talentem i zrozumieniem najdrobniejszych aspektów prowadzenia restauracji. Fred Turner był autorem pierwszego podręcznika operacyjnego i szkolenia dla McDonald’s, stworzył pierwszą placówkę szkoleniową, która rozwinęła się w sieć Uniwersytetów Hamburgera, stał za decyzją o międzynarodowej ekspansji marki.

(mak)