Sponsorzy na licencji

Marka 4F ubiera polskich sportowców. Jej właściciel chce, by kojarzyła się z mocnym zaangażowaniem w promocję sportu i aktywności fizycznej.
Wtorek
15.01.2013
CCC, McDonald’s, Lotos, 4F. Dowiedz się, które dyscypliny sportu wsparły wymienione sieci.
 

Sponsorowanie drużyn sportowych to nie tylko okazja do zaprezentowania swojej marki sporym rzeszom kibiców, ale i do wsparcia kariery ludzi, którzy bez tych pieniędzy nie byliby często w stanie zaistnieć na arenach sportowych. Rozumieją to przedsiębiorcy – również ci, którzy swoje firmy rozwijają we franczyzie.

Wśród nich jest Igor Klaja, prezes spółki OTCF, właściciela marki 4F, która już od dekady ubiera polskich olimpijczyków. Ci, choć może nie odwdzięczają się w ostatnich czasach ponadprzeciętnymi wynikami, i tak stanowią świetną reklamę dla tej marki.
- Pomagając naszym reprezentantom budujemy jednocześnie wizerunek marki, jako brandu mocno zaangażowanego w promocję sportu i aktywności fizycznej – mówi Klaja, który sprzedaje licencje na biznes 4F.

Franczyzowi sponsorzy wykazują wyjątkowe przywiązanie do polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Wydaje się wręcz, że im gorsze wyniki ma kadra, tym większe zainteresowanie sponsorów nalepieniem swojego logotypu na koszulki piłkarzy. Cóż, może właśnie brak sukcesów tak bardzo podsyca apetyt na wielkie osiągnięcia? Od lat reprezentację piłkarską niestrudzenie wspierają sieciowe marki McDonald's, Biedronka i Warka (pod jej szyldem rozwijane są franczyzowe piwiarnie). Czy rzeczywiście sponsorowanie akurat tej dyscypliny przekłada się na rozpoznawalność brandów? Badania przeprowadzone jeszcze przed Euro 2012 okazały się dla sponsorów raczej rozczarowujące.

W styczniu 2012 roku Interaktywny Instytut Badań Rynkowych pokazał, że aż 58 proc. Polaków w wieku 15-50 lat nie potrafiła podać spontanicznie ani jednego oficjalnego sponsora EURO 2012. Natomiast, jeśli już ktoś mógł być zadowolony z wyników badania, to właśnie marki sieciowe – Wedel, Warka i Biedronka (z EURO skojarzyło je odpowiednio 9, 6 i 14 proc. respondentów).

Sponsorzy nie stronią jednak nie tylko od piłki „kopanej” na poziomie narodowym, ale chętnie finansują też drużyny ligowe. Białostocka Jagiellona wspierana jest przez spożywczą Grupę Eurocash, a piłkarze Lechii Gdańsk grają w koszulkach z logo Lotos, który otwiera partnerskie stacje paliw. Lotos jest zresztą spółką wyjątkowo intensywnie zaangażowaną w promocję sportu w Polsce. Ma tytuł Generalnego Sponsora Polskiego Narciarstwa, a w koszykarskiej Tauron Basket Lidze gra zespół Lotos Trefl Gdańsk.

Franczyzowym sponsoringiem nie może pochwalić się natomiast Widzew Łódź. Taki stan rzeczy może dziwić, biorąc pod uwagę, że właścicielem klubu jest Sylwester Cacek, właściciel rozwijających się na licencji marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło.

Z wielką chęcią sportowcom pomaga właściciel produkującej obuwie spółki NG2, Dariusz Miłek. Jego sztandarowa marka – CCC – figuruje w nazwie lidera kobiecej ligi koszykarskiej z Polkowic. Przedsiębiorca wspiera jednak nie tylko koszykarki z miasta, w którym siedzibę ma jego firma i w którym się wychował, ale i kolarzy górskich, spośród których na sukces wybiła się Maja Włoszczowska. Zainteresowanie Miłka kolarstwem to naturalna konsekwencja jego kariery sportowca, którą rozwijał przed uruchomieniem obuwniczego interesu. W rowerowych ścigach z sukcesami brał udział przez 11 lat.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023