Zatowarowanie bez kasy
Odzieżowa marka Funk’n’Soul pojawiła się na polskim rynku w 2006 roku. Dwa lata później spółka Premiere, rozwijająca sieć firmowych sklepów, zaproponowała partnerom nowy model współpracy. Polega on na tym, że towar zostaje przekazany franczyzobiorcy w depozyt, przez co nie musi on wydawać dużych kwot na zatowarowanie placówki. Nowy model zachęcił do podjęcia współpracy wielu partnerów, co umożliwiło firmie wejście ze swoimi ubraniami do większych miast.
- Od momentu wprowadzenia depozytowego zatowarowania sklepów systematycznie otwieramy kolejne salony – mówi Piotr Zielaskiewicz, kierownik sieci sklepów Funk’n’Soul. - W ubiegłym roku byliśmy zmuszeni zamknąć kilka nierentownych salonów, mimo to w ujęciu rocznym nasza sieć się powiększyła.
Funk'n'Soul posiada obecnie sieć ponad 100 salonów monobrandowych w całej Polsce oraz kilkudziesięciu punktów multibrandowych na terenie naszego kraju, jak i również Ukrainy, Rosji, Czech i Słowacji. Sieć poszukuje kolejnych partnerów do współpracy, dążąc do umocnienia swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Najatrakcyjniejsze dla nas lokalizacje to te w galeriach handlowych, jak również w centrach większych miast. Dzięki indywidualnemu podejściu, przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani podjęciem współpracy oferujemy model biznesowy dopasowany do miejscowości, gęstości zaludnienia oraz samej lokalizacji punktu handlowego – dodaje Piotr Zielaskiewicz.
Potencjalny franczyzobiorca Funk'n'Soul powinien dysponować lokalem o powierzchni 70-160 m2. Jeśli w pomieszczeniu mieścił się wcześniej sklep odzieżowy, koszt adaptacji nie powinien przekroczyć 10 tys. zł. Otwarcie nowego salonu pochłania więcej środków, bo ok. 2 tys. zł/m2. Przystąpienie do sieci nie wiąże się z żadnymi opłatami, natomiast franczyzobiorca może liczyć m.in. na szkolenie pracowników, regularne dostawy, system kasowo-komputerowy, czy opiekę merytoryczną kierownika regionalnego.
- Handel odzieżą stał się bardzo wymagającym zajęciem. Bez znajomości odpowiednich technik, wykwalifikowanej i lojalnej załogi ciężko jest przetrwać. Właśnie z tych względów wielu kontrahentów wybiera franczyzowy model współpracy, w którym za podejmowanie kluczowych decyzji odpowiada franczyzodawca. Wzrost sprzedaży w salonach w stosunku rocznym napawa nas optymizmem na kolejne lata - puentuje Zielaskiewicz.
(boa)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.