Sphinx z Pepsi, Hard Rock Cafe z Żywcem

Na wartość kontraktu wpływa przede wszystkim liczba sprzedanych w lokalach sieci hektolitrów napojów.
Piątek
01.02.2013
Dostawcy napojów walczą o umowy z sieciami restauracji. Wartości kontraktów sięgają milionów złotych.
 

Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło podpisała na początku roku umowę z PepsiCo, dostawcą napojów. Przez 5 najbliższych lat koncern będzie dostarczać soki, napoje gazowane i wodę do lokali zarządzanych przez Sphinxa. Wartość kontraktu szacowana jest na 25 mln zł. Współpracę z PepsiCo Sfinks rozpoczął w 2006 roku.
- Jesteśmy zadowoleni ze wspólnie przeprowadzanych akcji sprzedażowo-marketingowych. Nasz produkty uzupełniają się, bo są skierowane do podobnych grup docelowych – komentuje Bogdan Bruczko, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Podobnie wygląda zawieranie umów na dostawę napojów alkoholowych. Grupa Żywiec współpracuje w tym zakresie z kawiarniami Empik Cafe, lokalami Hard Rock Cafe, hotelami Qubus, Sheraton oraz salonami gier Fantasy Park. Jeśli chodzi o sieci franczyzowe, Żywiec dostarcza piwa, mocniejsze alkohole oraz wody i soki do pizzerii Fabryki Pizzy i Da Grasso. Na wartość kontraktu wpływa przede wszystkim liczba sprzedanych w lokalach sieci hektolitrów piwa oraz innych alkoholi. Grupa Żywiec przekazuje swojemu klientowi lodówkę oraz nalewaki z logotypem firmy. Zakup stolików, krzeseł i parasolów leży już po stronie restauratora. Kontrakt z dostawcą zawiera dokładne instrukcje dotyczące ekspozycji piw. Grupa Żywiec dostarcza także swoje produkty na różnego rodzaje eventy.

Również Kolporter o kolejne 2 lata przedłużył kontrakt z PepsiCo. W ramach umowy PepsiCo zapewnia kompleksową obsługę punktów sprzedaży w trzech kanałach dystrybucyjnych Kolportera – salonikach prasowych, sieci sklepów spożywczych Dobry Wybór oraz nowej sieci franczyzowej - Traf Press. Koncern dostarcza Kolporterowi napoje gazowane (Pepsi, Mirinda, 7 UP, Schweppes), wodę mineralna Górska Natura, napoje energetyczne Adrenaline Mountain Dew i Rockstar, Lipton Ice Tea oraz soki Toma.

Nie trzeba działać w ramach sieci, żeby nawiązać z firmą współpracę. Do dostawców zgłaszają się przedsiębiorcy prowadzący swój lokal samodzielnie. Przedstawiciele regionalni firm docierają również do nich.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz