22.01.2013

Nowe oblicze starych marek

Zmiana wizerunku to naturalny proces. Fornetti, Mr Hamburger i Top Secret zainwestowały w nową aranżację swoich lokali.

Klienci potrzebują czegoś nowego, potrzebują zmiany, nawet, jeśli miałaby to być zmiana pozorna, albo niewielka. Ubiegły rok obfitował w zmiany wizerunkowe. Firmy franczyzowe odświeżały wygląd swoich lokali i głośno o tym mówiły. Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie tego, co zmieniło się w polskiej franczyzie w 2012 roku.

Stoisko Fornetti w centrum handlowym Bielawy w Toruniu.

Nowy wygląd minipiekarni Fornetti.

Nowy Mr Hamburger

Po ponad 20. latach działalności Mr Hamburger postanowił odświeżyć swoje oblicze. Zmienił się wygląd lokali, a menu zostało wzbogacone o ofertę „Polskie smaki”. Zamiast niebieskich stolików i żółtych ścian w Mr Hamburgerze zagościły ciemnobrązowe meble z dodatkami szaro-srebrnych blatów oraz czerwieni na ścianach. W nowym designie zagościła również czerwona skórzana kanapa oraz blaty do wspólnej konsumpcji z hokerami, czyli wysokimi krzesłami przy barze.

Świeże ciasteczka

Na nowy wygląd postawiła również sieć minipiekarni Fornetti, która liczy w Polsce ok. 300 placówek. Fornetti postawiło na wygodę swoich klientów i dodało do wyposażenia lokalu miejsca siedzące, dzięki czemu klienci mogą od razu skonsumować ciasteczka. Zmieniło się również menu. Oprócz dobrze już znanych słodkich gorących wypieków pojawiły się słone ciasteczka, hot dogi, zapiekanki, ciepłe oraz zimne napoje i pakowane przekąski z ciasta francuskiego do samodzielnego wypieku.

Chłopskie Jadło w nowej chacie

Odświeżony wygląd otrzymały też restauracje Chłopskie Jadło. Pojawiły się w nich nowe szyldy i elementy graficzne, zmieni się też menu. - Chcemy zaproponować tradycyjną domową kuchnię w lżejszej postaci, serwowaną we wnętrzach, które w bardziej nowoczesny sposób nawiązują do polskich motywów ludowych – mówił Sylwester Cacek w sierpniu 2012 roku zapowiadając zmiany.

Delikatnie zmieniły się też Sphinxy, których twarzą został Radosław Majdan.

Bar Mr Hamburger w nowej odsłonie

Tak wyglądają obecnie bary szybkiej obsługi Mr Hamburger.

Zmiany ściśle tajne

Aranżację sklepów zmieniła też sieć Top Secret należąca do Grupy Redan. Nowy wygląd jest efektem badań, które miały pomóc w stworzeniu optymalnej powierzchni sprzedaży i poprawić przychody sklepów. Odświeżona aranżacja objęła zmiany w układzie funkcjonalnym sklepu oraz w jego wyglądzie. Powierzchnia sklepu została symbolicznie podzielona na mniejsze pomieszczenia przy użyciu ażurowych ścian. Wnętrze zostało utrzymane w jasnych i ciepłych kolorach a jego charakter podkreśla dodatkowo oświetlenie sklepu, które ma wzmocnić ekspozycję asortymentu. Za nowy wygląd sklepów odpowiedzialny jest zespół projektantów składający się z Moniki Augustyniak, Małgorzaty Skusiewicz oraz Igi Jareckiej.

(mak)