Różne twarze franczyzy
Znane osoby i duże firmy współpracują ze sobą na płaszczyźnie reklamowej od kiedy dostrzegły, że każda ze stron może na tym zarobić. Udział celebrytów w reklamach sprawił, że stały się one tematem rozmów, przez co docierają do coraz większej liczby odbiorców. Decyzja dotycząca współpracy marki z gwiazdą angażuje często duży budżet. Za użyczenie swojego wizerunku celebryci otrzymują zawrotne sumy, więc dobór znanej twarzy jest zawsze poprzedzony wnikliwymi badaniami. Z jednej strony twarz marki powinna jak najlepiej oddawać jej charakter, z drugiej, być jak najbardziej rozpoznawalna. Zobaczmy kogo wybrały firmy franczyzowe z polskiego rynku.
Jestem jaki jestem
Avans i Media Expert ostatnio nie oszczędzały na reklamach. Sieci elektromarketów na same gaże dla dwojga piosenkarzy, którzy zostali twarzami marek przeznaczył 2 mln zł.
- W branży Multimedia, RTV i AGD zmiany zachodzą w bardzo szybkim tempie zarówno w zakresie kanałów sprzedaży, jak i preferencji konsumenckich. Sukcesywny rozwój nowych technologii sprawia, że nasz potencjalny klient wymienia swój sprzęt coraz częściej – powiedział Arkadiusz Tomala, prezes zarządu OpenMedia.
W spotach sieci Media Expert wystąpiła Doda, której płytę firma wcześniej sponsorowała. W reklamie telewizyjnej piosenkarka przechadza się po sklepie... nago. Mimo to pracownicy nie zwracają uwagi na jej wdzięki, gdyż są zauroczenie promocjami. Za swój wkład w produkcję artystka zainkasowała milion złotych.
- Doda podeszła z dystansem do siebie samej, dając możliwość stworzenia przewrotnych filmów, które łączą w bezpretensjonalny sposób humor z prezentacją oferty klienta – mówi reżyser spotu Michał Bulik. Witek Koroblewski, dyrektor kreatywny Ambasada Brand Communications dodaje – potrzebowaliśmy gwiazdy wielkiego formatu i z dużym dystansem do siebie, by pokazać, że nawet ona nie ma szans w starciu z ofertą i cenami Media Expert.
Twarzą sieci Avans został już po raz kolejny Michał Wiśniewski. Kampania jest utrzymana w stylistyce rewolucji, którą podkreśla już hasło "Rewolucyjnie niskie ceny". Za występ w spocie przygotowanym przez agencję Demo Effective Launching na konto artysty wpłynął również okrągły milion złotych.
Sam Wiśniewski też postanowił porównać konkurencyjne kampanie. Cieszy się, że dla pieniędzy nie musiał się rozbierać jak Doda. |
Lunch z Ewą
Sieci franczyzowe widocznie upodobały sobie piosenkarzy. Z kanapkową siecią Subway w ubiegłym roku podjęła współpracę Ewa Farna i została twarzą promocji Sub of the Day, w ramach której w restauracjach codziennie jest dostępna inna kanapka w cenie 7 zł. Celem prowadzonych działań było wzmacnianie wizerunku marki Subway w Polsce i Czechach.
- Ewa jest bardzo aktywną, młodą osobą, sympatyczną i pełną radości, dlatego uznaliśmy, że będzie idealną ambasadorką naszej marki - argumentuje Agnieszka Żłobińska, koordynator ds. marketingu w sieci Subway. Pytanie tylko na co klienci mieli większy apetyt.
Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii artystka ponoć sporo przytyła, wobec czego Subway wystosował stosowną informację. - Ewa podkreśla, że współpraca ma związek ze zmianą nawyków żywieniowych, większy nacisk kładzie na świeżość i naturalność spożywanych produktów – czytamy. |
Martyna bez kolejki
InPost obrał inną strategię przy doborze twarzy marki. Postawił na osobę, która kojarzy się licznymi podróżami i zaradnością. W efekcie, to Martyna Wojciechowska w kampanii paczkomatów pokazuje, jak łatwo i szybko dzięki tej usłudze można odebrać przedmiot kupiony w sklepie internetowym. Przekaz podkreśla, że to wygodniejszy sposób niż przesyłka kurierska czy Pocztą Polską.
Czy wyobrażacie sobie mnie jak stoję w jakiejś kilometrowej, tasiemcowej kolejce na poczcie?... |
- Prezenty przychodzą szybciej niż myślisz – przekonuje podróżniczka zgodnie z głównym hasłem kampanii paczkomatów. – Czy wyobrażacie sobie mnie jak stoję w jakiejś kilometrowej, tasiemcowej kolejce na poczcie? Nie! Albo czy możecie sobie wyobrazić na przykład, ja siedzę w domu i czekam po prostu 8 godzin na kuriera, który przybędzie bądź nie przybędzie. Nie! Dla mnie jedyną opcją jest paczkomat.
(boa)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Ile trzeba zainwestować, żeby móc prowadzić restaurację tej marki?
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą tej międzynarodowej marki?
7-Eleven być może przymierza się do polskiego rynku, Stava podsumowuje rynek dowozów jedzenia, InPost rozpycha się we Francji. Podsumowanie tygodnia 1-7 kwietnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.