29.01.2013

Lojalność na zakupach

Franczyzobiorcy Carrefoura dostali nowe narzędzie przyciągające klientów. Inne sieci spożywcze też nie próżnują.

Carrefour wdrożył program lojalnościowy dla klientów franczyzowych sklepów Carrefour Express. Program „Premiujemy Twoje Zakupy” dostępny jest w blisko 150 sklepach Carrefour Express na terenie całego kraju. Klienci mogą odebrać kartę klienta w kasie po dokonaniu zakupów za kwotę minimalną - w zależności od placówki wynosi ona 15-30 zł. Za zakupy w Carrefour Express, posiadacze karty nagradzani są punktami według przelicznika: 1 wydana złotówka = 1 punkt, po przekroczeniu kwoty minimalnej za zakupy. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Klienci mogą kupić wybrane produkty w promocyjnych cenach, z rabatem sięgającym nawet 70 proc.
– Z najnowszych badań ARC Rynek wynika, że z programów lojalnościowych korzysta niemal połowa Polaków. „Premiujemy Twoje Zakupy” to program, z którego mogą skorzystać klienci sklepów franczyzowych Carrefour Express. Produkty, które oferowaliśmy w pierwszej odsłonie programu cieszyły się bardzo dużą popularnością – mówi Francois Vincent, dyrektor rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Karty lojalnościowe

30 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że przynależność do programu spowodowała, że częściej decydują się na zakupy w danej firmie. Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia.

Inny sposób na pozyskanie stałych klientów ma sieć sklepów convenience Małpka Express. Czasowa promocja, trwająca do końca lutego, umożliwia klientom zbieranie znaczków otrzymywanych za wydanie jednorazowo kwoty co najmniej 10 zł. Kwota ta nie może jednak obejmować papierosów. Wyroby tytoniowe są wyłączone z programu lojalnościowego Małpki Express, ponieważ firma nie chce ich promować zgodnie z ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za 10 znaczków klient otrzymuje maskotkę małpki, która zresztą jest w logo firmy. Normalna cena maskotki w sklepie wynosi niespełna 40 zł.

Z kolei Piotr i Paweł wymyślił program, który procentuje już przy drugich zakupach. Na początku klient musi wydać minimum 150 zł aby w punkcie obsługi klienta otrzymać kartę zniżkową. Karta upoważnia do robienia następnych zakupów z rabatem - jeśli wydamy powyżej 50 zł rabat wynosi 3 proc., powyżej 150 zł - 4 proc., powyżej 300 zł - 5 proc. Ten program podoba się z pewnością niecierpliwym klientom, którzy nie chcą czekać tygodniami lub miesiącami na efekt programu lojalnościowego.

- Programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Obecnie funkcjonuje ich około 100. Nasze badanie pokazało jednak, że zdecydowana większość z nich jest nieznana – zaledwie w przypadku 23 programów ich znajomość wśród osób korzystających z programów lojalnościowych była wyższa niż 1 proc. Okazuje się, że obecny od pewnego czasu trend konieczności zaoferowania tego typu programu swoim klientom poszedł tak daleko, że doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0