05.02.2013

Partner w pończochach

Gatta uruchomiła swój setny sklep. W tym roku firma koncentruje się na franczyzie.

Produkty marki Gatta to nie tylko rajstopy i pończochy, ale również bielizna, kostiumy kąpielowe oraz skarpetki. Mają one już wyrobioną pozycję wśród klientek, ale coraz więcej artykułów jest dedykowanych także dla mężczyzn. Za rozwój sieci firmowych sklepów odpowiada właściciel marki, firma Farex. W ubiegłym roku sieć otworzyła kilka sklepów franczyzowych i poszukuje kolejnych partnerów.

Pończochy Gatta.

Polskie trykoty, oprócz rodzimego rynku, podbijają także inne europejskie kraje. Można je nabyć również nawet na drugim końcu świata w Mongolii czy Australii.

- W dalszym ciągu planujemy rozwój własnych i franczyzowych salonów Gatta. Liczba sklepów na koniec 2012 wyniosła 100, z czego 5 placówek było prowadzone przez partnerów – mówi Bogdan Nowicki, dyrektor sprzedaży detalicznej Gatta. - W 2013 roku planujemy nowe otwarcia, z przewagą franczyzowych. Okazuje się, że nasz koncept został doceniony przez obecnych i przyszłych partnerów, jako dobry pomysł na rodzinny biznes.

Franczyzobiorca podejmując współpracę z siecią może liczyć na pomoc w doborze lokalizacji, jak i w wyposażeniu i uruchomieniu salonu. Szkolenie personelu, wsparcie marketingowe oraz umieszczenie adresu placówki na stronie internetowej to także elementy pakietu franczyzowego. Wielkość lokalu, w którym franczyzobiorca zamierza otworzyć własny salon ma duży wpływ na wysokość inwestycji. Wynika to z faktu, iż to partner pokrywa koszt projektu aranżacji, wykonania mebli oraz zatowarowania sklepu. Oprócz niezbędnych środków, franczyzobiorca powinien mieć także doświadczanie w handlu.

Oprócz otwierania nowych salonów, Gatta postanowiła również stworzyć kilka obiektów w koncepcji Premium. W tym roku zmodernizowanych ma zostać kilka działających sklepów oraz wszystkie nowo otwierane mają mieć już w nową formę. - Dokonujemy stopniowej rearanżacji dobrze funkcjonujących salonów Gatta na nowy koncept Premium. Przykładem mogą być sklepy w łódzkiej Manufakturze, wrocławskim Magnolia Park, czy Galerii Krakowskiej – dodaje Bogdan Nowicki.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora