Żabka i Freshmarket idą łeb w łeb

Freshmarkety i Żabki to sklepy typu convenience zlokalizowane w centrach miast i na osiedlach. Freshmarket zajmuje większą powierzchnię niż Żabka, ponieważ posiada wydzielone stoisko Freshcafe, oferujące świeżo parzoną kawę oraz przekąski.
Wtorek
05.02.2013
Właściciel obu marek otworzył w styczniu 39 sklepów. To m.in. zasługa programu "sklep za czynsz".
 

W samym styczniu Żabka Polska otworzyła 39 sklepów – 20 Freshmarketów i 19 Żabek. W ten sposób wkrótce liczba placówek obu sieci przekroczy 3 tysiące. Takie tempo rozwoju spółka zawdzięcza wsparciu funduszu Mid Europa Partners w kwocie 1,5 mld zł przez najbliższe pięć lat. Drugim powodem, dzięki któremu Żabka i Freshmarket są w stanie w tak krótkim czasie otwierać dużą liczbę sklepów jest działający od jesieni 2011 roku program „sklep za czynsz”.
- Do tej pory chęć współpracy z Żabką zgłosiło w ramach projektu 1000 właściciel lokali handlowych. Umowy zostały podpisany z co czwartym, a ich sklepy zostały przebrandowane na Żabkę lub Freshmarket. Interesują nas lokale o powierzchni minimum 90 m2. Zgłaszane sklepy analizowane są również pod kątem rentowności i natężenia ruchu pieszego – wyjaśnia Jacek Spychała, dyrektor marketingu i public relations Żabka Polska.

W ramach współpracy właściciel lokalu podpisuje umowę na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska na własny koszt remontuje placówkę dostosowując ją do standardów sieci. Firmy nie interesuje podnajem, dlatego umowy podpisuje wyłącznie z właścicielami lokali.

- Właściciel lokalu, z którym podpisujemy umowę, otrzymuje od nas stały, comiesięczny czynsz. Zdecydowana większość osób zainteresowanych projektem do tej pory prowadziło własne osiedlowe sklepy spożywcze. Zgłaszają się do na również osoby, które nie były zadowolone ze współpracy z sieciami franczyzowymi ze względu na opóźnienia płatnicze czy zły stan techniczny wynajętych placówek. Wysokość czynszu ustalamy indywidualnie w zależności od rynku nieruchomości w danej miejscowości. Właściciel lokalu podejmując z nami współpracę nie musi się martwić o dodatkowe opłaty mediów, które od momentu podpisania umowy są po stronie Żabki - dodaje Spychała.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022