Otwarcie własnego salonu Play Jamatel wymaga inwestycji rzędu 80-100 tys. zł.
Piątek
15.02.2013
Konkurencja depcze Telekomunikacji Polskiej po piętach. Mają w tym udział również dealerzy sieci Play.
 

Rynek usług telekomunikacyjnych to ogromnie konkurencyjne środowisko. Odkąd do Polski zawitała sieć Play, pomiędzy operatorami GSM rozgorzała wojna cenowa, która swoje żniwa do dziś. W tym tygodniu jej ofiarą padła Telekomunikacja Polska. W czwartym kwartale ubiegłego roku operator sieci Orange zarobił na czysto 51 mln zł, choć jeszcze wcześniej notował zyski na poziomie 358 mln zł.

Prezes TP SA winą za niższe zyski pośrednio obarczył właśnie konkurencję cenową panują na rynku dostawców usług telefonicznych. Orange wciąż bije się o pozycję lidera z T-Mobile, ale na rynku najbardziej miesza Play, który od momentu pojawienia się w Polsce w 2007 roku zdobył już blisko 15 proc. udziałów (najwięcej ma T-Mobile – 28,85 proc.). Swój sukces debiutant sprzed sześciu lat zawdzięcza zarówno agresywnej polityce cenowej, jak i organizacji sieci sprzedaży, w części opartej na placówkach dealerskich zarządzanych przez zewnętrznych przedsiębiorców.

- Nasi partnerzy zyskują dzięki konkurencyjnym stawkom prowizyjnym, a także prowadzonym przez nas programom motywacyjnym dla pracowników franczyzobiorców. Możemy również konkurować zwłaszcza z dużymi dealerami w kwestii jakości obsługi franczyzobiorców – mówi Mariusz Skrzypczyk, właściciel sieci dealerskiej Play Jamatel.

Kierowana przez niego sieć liczy 18 placówek. Zgodnie z planem, w obecnym roku ma powiększyć się o kolejne trzy punkty. Własny punkt dealerski w ramach sieci Play Jamatel można uruchomić w formie salonu bądź mniejszej placówki typu Mini POS (Punkt Obsługi Sprzedaży).

- Salon Play musi funkcjonować na powierzchni minimum 25 m2, natomiast w przypadku Mini POS-u lub niezależnego punktu sprzedaży wymagana jest powierzchnia od 5 do 20 m2 mówi Mariusz Skrzypczyk. - Koszt inwestycji w przypadku salonu mieści się w granicach 80-100 tys. zł. Jest to kapitał praktycznie dwukrotnie wyższy niż w przypadku Mini POS, gdyż większe są wymogi dotyczące zatowarowania.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018