30.03.2002

Franchise EXPO 2002

W dniach 15-18 marca, już po raz 21 odbyły się w Paryżu targi franchisingowe Franchise EXPO 2002. Są one największymi targami tego typu w Europie i czwartymi na świecie.

W 2001 roku liczba odwiedzających sięgnęła 27 000. Niekończące się kolejki świadczyły o olbrzymim zainteresowaniu frachisingiem. W roku bieżącym liczbę rekord oglądalności z zeszłego roku został pobity trzeciego dnia targów.

„Zwiedzającymi są niezależni handlowcy, nie będący w stanie stawić czoła konkurencji, a także osoby w wieku od 30 do 45 lat, które chcą zmienić status zawodowy” - tłumaczy Eter A.AEPALI, prezes firmy 5rSec, dynamicznej firmy franchisingowej.
„Franchising oferuje dobrą receptę na sukces, co jest ważne w obecnie trudnym klimacie gospodarczym i dlatego przyciąga tak wiele osób. Franchise Expo 2002 daje szansę na uzyskanie informacji na temat tej formy działalności, zapoznanie się z nowymi koncepcjami i różnymi jej aspektami prawnymi czy finansowymi” - twierdzą organizatorzy.

Z roku na rok o około 10 proc. wzrasta także liczba wystawców. W tegorocznej edycji, targi gościły około 330 franchisodawców z różnych sektorów gospodarki, a także innych kreatorów francuskiego rynku np. firmy finansowe, konsultingowe, ubezpieczeniowe, wyspecjalizowane w marketingu czy szkoleniach.

Frachise Expo jest równocześnie witryną wszelkiego rodzaju ekstrawaganckich pomysłów. I tak, na przykład, Amerykanie zachwalali sieć czyszczącą plamy od gum do żucia. Inny franchisodawca - Touch Line - zaproponował masaże na stanowisku pracy (pracownik nie zdejmując ubrania siada na krześle przodem do oparcia, a masażysta relaksuje jego ciało). Na targach nie zabrakło firm dbających o zachowanie piękności. Nowym gościem z tej branży była Dominique Torrez, sieć salonów zajmujących się nakładaniem sztucznych paznokci.

Największą inspiracją nowych koncepcji, prezentowanych na tegorocznych targach, były dzieci. To jest branża, które będą rozwijać się najdynamiczniej w ciągu najbliższych lat. Przykładem jest firma Babble Circus - sieć produkująca wysokiej jakości przebarwne, „barokowe” meble dla dzieci. Notabene - Babble Circus otrzymała w ostatni piątek nagrodę dla najlepiej rozwijającej się firmy franchisingowej. Franchise Expo gościł po raz pierwszy - Lollipops - firmę specjalizującą się w akcesoriach dla dzieci, a także firmę - Tubi Tuba - której koncept polega na projektowaniu przestrzeni rekreacyjnych wewnątrz budynków.

Frachise Expo 2002 zakończył się w poniedziałek nadaniem tytułu „Trofeum dla Najlepszego”. Po raz szósty członkowie Kolegium Ekspertów Francuskiej Federacji Franchisodawców (FFF) wybrali wystawców wykazujących się najwyższą kreatywnością, najlepszymi pomysłami, reklamą i informacją dla odwiedzających. Nagrodę odebrała nowopowstająca sieć salonów fryzjerskich - Morhpocioffure.

Niestety, także w tym roku zabrakło wystawców z Polski. Jak dowiedzieliśmy się u rzecznika prasowego targów, było pewne zainteresowanie ze strony dwóch polskich franchisodawców, jednak rozmowy nie zostały sfinalizowane. Natomiast wielu wystawców z zachodu deklarowało zainteresowanie rynkiem środkowo - europejskim, a w szczególności Polską. Wśród nich m.in. wspomniana już Lollipops, Saint Preux (piekarnie), Histoire de senteurs (wyr. dekoracyjne), Fruits et Passions (kosmetyki), Petit Paton (obuwie dziecięce) cay Clayeux (ubrania dziecięce).

Hubert Piekarz

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0