CCC znów stawia na franczyzę

Franczyzobiorcy w Rumunii, Rosji, Kazachstanie i na Łotwie prowadzą już łącznie 15 sklepów CCC.
Czwartek
21.02.2013
Partnerzy otwierają sklepy w Rumunii, Rosji, Łotwie i Kazachstanie.
 

Spółka CCC to największy dystrybutor i producent obuwia w Polsce. Zarządza siecią ponad 700 sklepów pod szyldami CCC, BOTI i Quazi. Choć w Polsce firma odeszła już od franczyzy, w ekspansji na nowych rynkach intensywnie wykorzystuje właśnie ten model rozwoju.

- Realizujemy strategię, w myśl której CCC ma stać się firmą globalną. Franczyzobiorcy w Rumunii, Rosji, Kazachstanie, na Łotwie i Rumunii prowadzą już łącznie 15 sklepów – mówi Dariusz Miłek.

Na nowych rynkach CCC szuka partnerów wśród dużych firm, które znają rynek i mają doświadczenie w swojej branży. Mają oni przetrzeć szlaki, dać zaczątek sieci sprzedaży i zbudować świadomość marki. Słowem, stworzyć podwaliny pod sieć własnych placówek CCC.

W niektórych krajach, np. w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, gdzie do 2015 roku CCC chce być rynkowym liderem, otwierane są tylko placówki własne. Podobnie ma być w Austrii, gdzie już została powołana spółka odpowiedzialna za wejście na ten rynek, a także w Słowenii, Chorwacji i Turcji, gdzie jeszcze w tym roku mają się pojawić pilotażowe placówki.

Polski model się sprawdza

Gdy przed ponad dekadą jej twórca i prezes, Dariusz Miłek, rozpoczynał podbój rynku, franczyza stanowiła ważny czynnik również w krajowym rozwoju sieci CCC. Liczba partnerów w pewnym momencie sięgnęła nawet 70. Dziś został już tylko jeden – zarządza ośmioma sklepami, a sam Miłek przyznaje, że nie bardzo wie, na jakich zasadach zakończyć z nim współpracę. Dopóki zarabia, odwleka radykalne rozwiązania. Być może zarząd sieci zaproponuje mu by nadal zarządzał otwartymi przez siebie sklepami, ale nie jako właściciel, tylko agent. Na takie rozwiązanie zgodził się już inny franczyzobiorca.

Dariusz Miłek tłumaczy, że jako właściciel lepiej radzi sobie z zarządzaniem sklepami, niż większość franczyzobiorców. Ostatnie lata upłynęły mu na zamykaniu nierentownych placówek, poszukiwaniu lepszych lokalizacji i kończeniu współpracy z franczyzobiorcami, których wyniki były poniżej oczekiwań właściciela. Ale twórca CCC franczyzy nie lekceważy. Spełniła swoją rolę na rynku polskim, bo dała zaczyn sieci największego obecnie gracza na polskim rynku obuwniczym. Teraz Miłek powierza partnerom taką misję za granicą.

Podczas gdy Dariusz Miłek snuje plany ekspansji europejskiej, jego spółka notuje wzrosty przychodów. W 2012 roku powiększyły się one o 1/5, jednak nie przełożyło się to na podobną dynamikę czystego zysku. Firma zarobiła bowiem netto o 3,8 proc. mniej niż przed rokiem.

- Można mieć mieszane uczucia. Z jednej strony dynamiczny wzrost przychodów i wysoki poziom sprzedaży w sklepach porównywalnych, z drugiej – niższa o 4,5 pkt proc. marża handlowa i wyniki finansowe niższe od oczekiwanych – podsumowuje Dariusz Miłek. – Jesteśmy za to bardzo zadowoleni z wyników nszych pierwszych placówek na Słowacji, w Rumunii i na Węgrzech. Liczymy, że już w roku 2015 podwoimy przychody zachowując jednocześnie wysokie parametry rentowności.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021