Ślub z franczyzą
Pierwszy salon sukien ślubnych Marietta powstał w Gdyni 20 lat temu. Dziś zdecydowana większość salonów Marietta należy do partnerów firmy, którzy prowadzą 35 punktów w Polsce oraz 11 w całej Europie. W rękach założycieli sieci znajdują się dwa salony działające w Gdyni i Gdańsku.
- Niedawno uruchomiliśmy salon partnerski w Londynie. Prowadzimy również rozmowy z około 15 osobami. Są to zarówno przedsiębiorcy, które są już zdecydowane uruchomić salon sukien i dysponują odpowiednimi środkami finansowymi, jak i osoby, które chciałyby rozpocząć z nami współpracę, ale liczą na finansowe wsparcie – tłumaczy Klaudia Kinas, specjalista ds. zarządzania marką Marietta Mariage.
Obserwacje rynku skłoniły właścicieli do wprowadzenia na rynek kolejnej marki – Peppi Mariage. Salony będą miały powierzchnię od 40 do 60 m2, będą więc mniejsze niż punkty Marietty mające ok. 80 m2. W Peppi Mariage znajdą się wyłącznie suknie ślubne, których cena detaliczna nie przekroczy 2 tys. zł. Nowy koncept będzie wymagał od inwestorów mniejszego kapitału na start.
- Mamy nadzieję, że już na początku kwietnia tego roku uda nam się zaprezentować gotową formułę. Wówczas rozpoczniemy poszukiwanie pierwszych partnerów Peppi Mariage. Liczymy, że do końca 2013 roku uda nam się uruchomić pod tym szyldem ok. 20 salonów – zapowiada Klaudia Kinas.
Przyszły partner Marietta Mariage musi samodzielnie znaleźć lokal, który sprosta wymogom sieci oraz dostosować go do obowiązujących standardów. Marietta Mariage nie pobiera od swoich partnerów opłat za przystąpienie oraz za funkcjonowanie w sieci. Koszt zakupu kolekcji kształtuje się na poziomie 50 tys. zł, ale wysokość inwestycji jest ustalana indywidualnie z każdym partnerem.
- Dla naszych przyszłych partnerów przygotowaliśmy pakiet „Łatwy start” zawierający niezbędne informacje ułatwiające stworzenie i prowadzenie salonu sukien ślubnych. Każdy salon otrzymuje również opiekuna, który doradza właścicielowi w zakresie handlu detalicznego oraz obsługi klienta – wymienia Klaudia Kinas.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.