5 pewnych biznesów

Zawsze zarobią i nigdy nie upadną. Takie biznesy naprawdę istnieją! Przeczytaj, w jaki pomysł na firmę można bez obaw inwestować nawet w trudnych czasach. Przedstawiamy wszystkie formy prowadzenia firmy, analizujemy która i dla kogo jest najlepsza. Prezentujemy kilkanaście pomysłów na biznes w branży edukacyjnej. Anna i Wojciech Krukowie, właściciele sieci salonów jubilerskich opowiadają o nowym rodzinnym biznesie.
 

W marcowym numerze 03/2013 (97)

Biznes Na Czasie

Zawsze zarobią. 5 pewnych biznesów
Gdy gospodarka zwalnia, najbardziej poszukiwane stają się pomysły na bezpieczny biznes. One naprawdę istnieją!

Moim zdaniem

Kobiety z wiertarką
Do niedawna nikt nie pomyślałby, że kobiety odważą się chwycić za wiertarkę czy młotek i zaczną remontować domy. Płeć piękna to przyszłość rynku „dom i ogród”.

Na tropie rynku
W gospodarce często pojawiają się zawirowania oddziałujące na kondycję przedsiębiorstw. Czy obserwacja indeksów giełdowych może stanowić narzędzie obronne dla przedsiębiorców?

Fakty Trendy

Merlin.pl we franczyzie?
Czerwona Torebka przejmuje giganta e-handlu. W pasażach pojawią się punkty odbioru towarów kupionych w Merlinie.

Era Biedronki
W lutym w Chinach rozpoczął się rok Węża. W Polsce 2013 można spokojnie nazwać rokiem Biedronki.

Biznes na przyczepkę
Partnerzy sieci wypożyczalni przyczep będą mogli korzystać z technologii, która pomoże im usprawnić obsługę klienta i zarządzanie punktami.

Franczyza zyskowniejsza od giełdy
Akcje Integera drożeją jak szalone, LPP detronizuje Eurocash, Czerwona Torebka wchodzi na parkiet, a Polskie Jadło z niego znika. To były gorące dwa lata dla giełdowej franczyzy.

Konkurencja w natarciu
Chociaż Poczta Polska nie jest już monopolistą, to nowe prawo pocztowe w dalszym ciągu stawia ją w uprzywilejowanej pozycji. Co na to prywatni operatorzy pocztowi?

Atak na większe
Eurobank nasycił już swoją franczyzą mniejsze miasta. Teraz przyszedł czas na miejscowości zamieszkałe przez 50-300 tys. mieszkańców.

Cztery nowe sklepy DDD
W styczniu DDD Dobre Dla Domu zapowiedziało otwarcie czterech nowych sklepów franczyzowych do maja 2013 roku. Dwa z nich już działają.

Który biznes na dokładkę?
W jaki biznes zainwestowaliby dziś – zapytaliśmy przedstawicieli świata franczyzy. Okazuje się, że franczyzodawcy z dużym dystansem odnoszą się do prowadzenia kolejnych biznesów. Częściej za to decydują się na długoterminowe inwestycje w akcje i nieruchomości. Z kolei franczyzobiorcy wybierają sprawdzone pomysły na zarabianie. Chcą otwierać kolejne placówki pod znaną marką.

Stało się

Stopy w dół, kredyt na stół
Gdy dwa lata temu pytaliśmy franczyzodawców, w co zainwestowaliby poza swoją branżą, większość bez wahania wskazywała gastronomię. Pytani o to samo dzisiaj, wybierają kupno taniejących nieruchomości. Kryzys u wielu zmienił punkt widzenia i siedzenia na mniej wygodny.

Supertemat

Biznes pod tablicą
Przedsiębiorcy z branży edukacyjnej z optymizmem spoglądają w przyszłość. Okazuje się, że Polacy nie żałują pieniędzy na własną edukację ani swoich dzieci.

Sprofiluj język pod klienta
Właściciele szkół językowych coraz częściej wprowadzają do oferty szkolenia językowe skupiające się na słownictwu branżowym.

Klient z dzienniczkiem
Kiedyś na korepetycje chodzili tylko ci, którzy mieli zaległości w nauce. Dziś są one w modzie, a na dodatkowe lekcje uczęszczają zarówno przedszkolaki, jak i najzdolniejsi uczniowie planujący studia na zagranicznej uczelni..

Polak kupi dobry kurs
Zajęcia z gry na fortepianie, trening szachowy i kurs robotyki – rodzice poszukują coraz bardziej oryginalnych kursów dla swoich dzieci.

Przegląd marek franczyzowych: Centrum Języków Obcych Moose, Hutchinson Institute, Lingua Nova, Open School, Early Stage, Mała Lingua, Early Math, Edun Korepetycje, Szkoła Matematyki 2plus2, TwójRobot.pl, Mały Inżynier, Mobilna Szkoła Muzyczna Re-play, Kreatywka, Socatots.

Wzrośnie spadnie

Ile firm ma szansę przeżyć?
Statystyczny polski przedsiębiorca to nieźle wykształcony mężczyzna około czterdziestki, który niechętnie inwestuje, a każdy nadmiarowy grosz odkłada na gorsze czasy. Czy gospodarcze statystyki mu sprzyjają?

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

426 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Kruki wracają na łowy
„Steve Jobs zaczynał w garażu, my – w piwnicy” – o nowym biznesie rodziny Kruków opowiadają Anna Kruk i Wojciech Kruk Jr, współwłaściciele firmy jubilerskiej „Ania Kruk”.

Mam Firmę

Zarabiaj na cudzej twarzy
Założenie agencji public relations nie wymaga dużych inwestycji – na początek wystarczy telefon, komputer z dostępem do internetu i własna strona WWW. Początkującym przedsiębiorcom może się więc wydawać, że to tani, łatwy i przyjemny biznes. Nic bardziej mylnego.

Firma za dwa koła
Właściciele sklepów rowerowych notują przychody na wysokim poziomie tylko przez kilka miesięcy w roku. Zima to dla nich martwy sezon. Ale są wśród nich tacy, którzy znaleźli sposób na zarobek nawet wtedy, gdy rowery kurzą się w piwnicach.

e-firma

Wirtualna kuchnia, internetowe smaki
Gotowanie może nie tylko przynieść rozkosz podniebieniu, lecz także całkiem spore dochody. Wystarczy ciekawy kulinarny pomysł, dobry aparat i strona internetowa, na której pojawią się przepisy.

Biznes Style

Firma dookoła świata
Japończyk zwraca uwagę na czyste buty, Arab i Rosjanin na markę zegarka. Azjaci preferują dystans w relacjach biznesowych, Amerykanie lubią integrację. A w tym wszystkim my Polacy, którzy chcemy uniknąć faux pas w interesach.

Na prawo patrz

Biznes kontrolowany
Franczyzodawca na swoje know-how pracował lata. Nic dziwnego, że stara się je maksymalnie zabezpieczyć. Podpowiadamy, jak powinien to zrobić skutecznie.

Biznes na szpilkach

Firma z miłości do młodości
– Przyglądając się rynkowi kosmetycznemu, widziałam, że nie ma na nim za wiele kosmetyków, które dają realne efekty. Postanowiłam stworzyć coś ekstra dla wymagających klientów. I tak od kolagenu rozpoczęłam tworzenie marki Anna Pikura – mówi jej właścicielka, twórczyni sieci Klinik Odnowy Kolagenowej.

ABC Firmy

Pensje prześwietlone
Pensja w wysokości 2,5 tys. zł kosztuje pracodawcę dodatkowe 1,5 tys. zł. Podpowiadamy, jak przeliczać brutto na netto w umowie o pracę.

Ze wspólnikiem czy bez?
Każdy przedsiębiorca musi zdecydować, w jakiej formie prawnej chce prowadzić swoją firmę. Może wybierać spośród ośmiu różnych form działalności.

Biznes w galerii handlowej
Zimna strefa, kotwice, stoiska czasowe – zanim zdecydujesz się na prowadzenie działalności w centrum handlowym, powinieneś poznać kilka terminów i zasad, którymi rządzą się tego typu obiekty.

Mój franchising

Przedsiębiorca za szybą
Serwis szyb samochodowych nie musi być wcale kruchym interesem. Doświadczenie z innej branży bywa tu równie pomocne, co biegła znajomość budowy silnika.

Bankier na swoim
Franczyza to jedyny sposób na własną firmę w bankowości. Skorzystała z niego Dorota Redo, zostając partnerem Getin Banku.

Biznes na przerwie

Jak nazwać swoją firmę?
Nie od dziś wiadomo, że dobra nazwa marki to podstawa. Cóż więc ma zrobić przedsiębiorca, który ma pomysł na własny biznes, ale nie wie, jak go nazwać?

Nasz Tester

Piwo, kobiety i sport
Nie samą pracą człowiek żyje. A niewiele rzeczy potrafi tak zrelaksować, jak wieczór ze znajomymi przy kuflu piwa i sportowe emocje za jednym razem. Postanowiliśmy więc popracować po godzinach i zbadać, które sieciowe lokale nadają się na taki wypad.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748