Kwota inwestycji w kawiarnię Eurocafe wynosi minimum 100 tys. zł. Powierzchnia lokalu powinna być większa niż 70 m2. Kawiarnia w Galerii MM ma ok. 80 m2 powierzchni i stanowi połączenie kawiarni z salonem prasowym.
Czwartek
28.02.2013
Eurocafe pozyskuje w galeriach handlowych lokalizacje w centralnych punktach, gdzie krzyżują się główne alejki.
 

Na początku marca w centrum Poznania zostanie otwarta nowa Galeria MM o powierzchni 35 tys. m2, w której nie zabraknie kolejnego lokalu Eurocafe. Centrum handlowe znajduje się w miejscu, w którym przecinają się ważne szlaki komunikacyjne Poznania – ulica Św. Marcina oraz aleja Marcinkowskiego. Kawiarnia Eurocafe należy do sieci i znajdzie się na poziomie -1 nowego obiektu.
- Przy wyborze lokalizacji w galeriach handlowych należy kierować się wygodą gości i atrakcyjnością położenia. Najodpowiedniejsze będą więc centralne punkty, w których krzyżuje się ruch odwiedzających. Umiejscowienie kawiarni na piętrze może oznaczać utrudnienia i mniejszą liczbę klientów. Gdy istnieje jednak możliwość zaoferowania odwiedzającym dobrego miejsca do odpoczynku z widokiem na atrakcyjną galerię handlową, to należy rozważyć taką lokalizację - wyjaśnia Agnieszka Bayda, manager Eurocafe.

Docelowe lokalizacje Eurocafe to jednak nie tylko galerie handlowe, ale przede wszystkim wolnostojące lokalizacje, w których franczyzobiorcy będą ustalać godziny otwarcia. Warto nadmienić, że w przypadku centrum handlowego, to zarządca nakłada na najemców obowiązek dostosowania godzin otwarcia lokalu do godzin funkcjonowania obiektu.

Osoby przystępujące do systemu franczyzowego Eurocafe dysponują już własnym lokalem z wynegocjowanymi warunkami najmu. Otrzymują one od franczyzodawcy wytyczne w zakresie zakupu wyposażenia, pomoc w rekrutacji i szkoleniu personelu, asystę w dniu otwarcia, pakiet startowy materiałów reklamowych. Ważnym elementem wsparcia franczyzobiorców są kontakty do dostawców strategicznych towarów (m.in. kawa, zimne napoje, lody, terminal GSM).

Eurocafe przygotowało programy lojalnościowe dla swoich klientów polegające na kolekcjonowaniu kuponów rabatowych na zakup kawy oraz dodatkowe promocje dla studentów, na przykład lunch w atrakcyjnej cenie. Planowana jest również organizacja koncertów, wystaw fotografii, spotkań z osobistościami ze świata kultury i sportu. Takie rozwiązanie sprawdziło się w przypadku innych lokali firmy – w Otwocku oraz Pasażu Rondo w Poznaniu.

W programie lojalnościowym bierze udział niemal każdy gość kawiarni Eurocafe. Franczyzobiorcy mogą wprowadzać własne promocje lub przystępować do programów lojalnościowych, które oferuje im franczyzodawca. Koszty takich akcji ponosi franczyzobiorca, jednak w drugiej sytuacji otrzymuje on niezbędne materiały do ich prowadzenia - ulotki i plakaty.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz