04.03.2013

Express do Gdańska

Carrefour otworzył w stolicy Pomorza swoje dwa pierwsze franczyzowe supermarkety w formacie express.

Carrefour otwiera sklepy spożywcze w ponad 30 krajach świata w kilku formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe i sklepy osiedlowe. W Polsce Carrefour rozwija dwa koncepty sklepów franczyzowych. Pierwszy z nich to Carrefour Express Mini Market z zielonym logo – sklepy o powierzchni od 100 do 500 m2, zlokalizowane w dużych, średnich i małych miastach oraz na terenach wiejskich. Drugim formatem jest Carrefour Express Convenience z pomarańczowym logo – sklepy samoobsługowe, przeznaczone do lokalizacji typowo miejskich. Ich powierzchnia sprzedaży wynosi do 100 m2. Sklepy te oferują dodatkowe usługi, w tym ksero, opłacenie rachunków czy doładowanie telefonu.

Sklep Carrefour Express.

Obecnie w Polsce działa już ponad 300 sklepów franczyzowych. W kolejnych latach Carrefour Polska zamierza otwierać ponad 200 sklepów rocznie.

Na partnerski model współpracy zdecydowali się właściciele dwóch pierwszych sklepów Carrefour Express w Gdańsku, które otwarto w ostatnim dniu lutego. Placówki znajdują się przy ulicy Piastowskiej i Osiedlowej i otwarte są przez siedem dni w tygodniu. W obu sklepach dostępne są produkty marki Carrefour, które do tej pory na terenie Gdańska można było kupić wyłącznie w super i hipermarketach. Obaj partnerzy franczyzowi mają wieloletnie doświadczenie w handlu spożywczym. Przed rozpoczęciem współpracy z Carrefour prowadzili już sklepy, a 28 lutego zawiesili na nich logo logo Carrefour Express.

Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska, zwrócił uwagę, że region pomorski ma ogromny potencjał. Potwierdzeniem tego są dane Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza, zgodnie z którymi województwo pomorskie zajmuje 3. miejsce w kraju pod względem liczby MŚP na tysiąc mieszkańców.
- W modelu Carrefour zapewniamy partnerowi narzędzia do bieżącej analizy wyników sprzedaży oraz pomoc doświadczonych specjalistów, którzy służą radą na każdym etapie rozwoju biznesu – mówi Francois Vincent.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0