Jeśli w danej miejscowości mieszczą się lub rozwijają centra handlowe, to skupiamy się raczej na lokalizacjach w galeriach handlowych.
Grzegorz Lipnicki, wiceprezes zarządu Top Secret
Czwartek
07.03.2013
W tym roku skupimy się na otwarciach wyłącznie sklepów partnerskich, głównie w centrach handlowych - zapewnia Grzegorz Lipnicki, wiceprezes Top Secret.
 

Branża odzieżowa w Polsce przez kilka ostatnich lat nie radziła sobie najlepiej. Jak sytuacja będzie wyglądała w tym roku?
Handel odzieżą w dużym stopniu zależy od koniunktury i nastrojów konsumenckich oraz od warunków pogodowych, szczególnie w okresie wprowadzania do sklepów nowych kolekcji. W obu przypadkach sytuacja w ostatnim czasie nie była sprzyjająca. Handel odzieżą wymaga także stałego dopasowywania oferty do oczekiwań klientów i coraz szybciej zmieniających się trendów w modzie. Ponadto cena produktów staje się coraz ważniejszym kryterium wyboru. To jednocześnie stanowi silną presję na osiągany przez firmy z tego sektora poziom marży na sprzedaży. Podsumowując, rynek należy ocenić jako trudny i wymagający. Perspektywy rozwoju oceniamy jednak z umiarkowanym optymizmem. Istotnymi czynnikami konkurencyjnymi będzie posiadanie silnej i rozpoznawalnej marki oraz rosnąca skala działania. Dzięki rozwojowi krajowej i zagranicznej sieci sklepów oraz serwisu internetowego nasze marki, czyli Top Secret, Troll i Drywash systematycznie zyskują na popularności.

Jakie są w tym kontekście plany rozwojowe sieci Top Secret? Czy widać negatywne nastroje u franczyzobiorców?
W 2013 roku Grupa Redan w segmencie modowym będzie się koncentrować wyłącznie na rozwoju sklepów franczyzowych – zarówno w kraju, jak i za granicą: w Rosji i na Ukrainie. W związku z tym trudno jest określić docelową liczbę placówek jaka zostanie w tym roku uruchomiona, gdyż to jest zależne od zainteresowania potencjalnych franczyzobiorców oraz zaawansowania rozmów. Lokalizacje poszczególnych sklepów wybieramy w zależności od warunków lokalnych, w których działać będzie franczyzobiorca. Jeśli w danej miejscowości mieszczą się lub rozwijają centra handlowe, to skupiamy się raczej na lokalizacjach w galeriach handlowych. Jeśli w danej miejscowości nie ma centrum handlowego i nie jest ono planowane, a rynek jest atrakcyjny, to sklepy marek Redanu otwierane są przy głównych ulicach handlowych. Nie ukrywam, że zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców jest duże i systematycznie rośnie.

Rozmawiała (mak)


POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021