07.03.2013

Abra zdobywa północ

Sieć sklepów meblowych koncentruje się na otwarciu salonów na północy Polski.

Ten rok właściciel marki Abra chce zamknąć liczbą 10-12 nowych sklepów licencyjnych. Jeżeli plan zostanie zrealizowany, na koniec 2013 roku pod szyldem Abra będzie funkcjonowało ponad 90 sklepów. Aktualnie sieć liczy 71 sklepów własnych i 12 franczyzowych. – Jesteśmy obecni w większości dużych miast w Polsce. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju sklepów meblowych o powierzchni ok. 600 m2 w mniejszych miejscowościach. W aglomeracjach będzie rozwijany nowy koncept Abry. Pierwszy testowy punkt ruszy wiosną – mówi Dorota Placzyńska, menedżer ds. franczyzy sieci Abra.

Salon Abra

Koszt inwestycji w sklep Abry wynosi ok. 90 tys. zł. Franczyzobiorcy otrzymują w ramach współpracy roczny nieoprocentowany kredyt na ekspozycję sklepu. Firma nie pobiera wstępnej opłaty. Sklepy franczyzowe Abry działają w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców.

Firma jest na etapie podpisywania umów franczyzowych na nowe placówki licencyjne. Cztery sklepy powstaną w miastach południowej i południowo-zachodniej Polsce, pozostałe są elementem nowej strategii rozwoju w północnej części kraju. Szyld Abry zawisł już w Mielcu. Następne będą w Kędzierzynie-Koźlu, Ostrowcu Świętokrzyskim, Starogardzie Gdańskim, w Bełchatowie i w Jaworznie. – Mocny nacisk kładziemy obecnie na rozwój sklepów licencyjnych w północnej część kraju. Chcemy zrównoważyć obecność naszych sklepów w całej Polsce – mówi Dorota Placzyńska.

(mk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora