30.01.2001

TelePizza zmienia strategię działania

TelePizza chce uruchomić w tym roku 30 placówek.

Puls Biznesu podał, że TelePizza Poland, spółka zależna hiszpańskiej grupy Campofrio, zarządzająca siecią pizzerii, zmienia strategię działania: pizzerie bardziej będą przypominały restauracje, a ich prowadzeniem będzie mógł się zająć w ramach franchisingu prywatny przedsiębiorca. Firma nie rezygnuje z dotychczasowego głównego źródła przychodów - dostaw zamówionych dań do klienta, ale nowe placówki będą już miały bardziej przyjazny charakter restauracji.

W tym roku w 16 miastach TelePizza chce uruchomić 30 nowych pizzerii. Pierwsza z nich otwarta została w styczniu – poinformował Puls Biznesu. - Otwierając nasze placówki, kierowaliśmy się kryterium odległości od potencjalnych klientów, do których bezpłatnie dostarczamy zamówienie. Teraz jednak naszym głównym rynkiem staje się sektor konsumpcji na miejscu. Do końca roku otworzymy jeszcze 29 restauracji we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Koszty uruchomienia placówki są różne - w zależności od jej wielkości, lokalizacji i wystroju – powiedział gazecie Maciej Goliński, dyrektor generalny TelePizza Poland.

TelePizza nie podała Pulsowi Biznesu informacji o kosztach tegorocznych inwestycji spółki. Dyrektor zapewnił dziennik, że w porównaniu z poprzednimi latami znacznie zmniejszy się dystans w wydatkach na reklamę i promocję między TelePizzą a jej głównym konkurentem - amerykańską siecią Pizza Hut. Hiszpanie będą ostro zabiegać o pozyskanie jak największej liczby klientów.

- W ciągu trzech lat sieć Pizza Hut/KFC przeznaczyła na reklamę około 30 mln zł - przeszło dziesięciokrotnie więcej niż nasza spółka. Zdecydowaliśmy się reinwestować większą część zysków. W sumie wydaliśmy w Polsce 49 mln zł i pod względem liczby placówek dogoniliśmy Pizza Hut – mówił dziennikarzom Pulsu Biznesu dyrektor generalny.

TelePizza ma w Polsce 61 placówek. Firma zdecydowała się zmienić sposób sprzedaży, przewidując szybki rozwój fast foodów. Konsumpcja na miejscu przynosi dziesięć razy większe przychody od rynku dostaw.

Puls Biznesu dodał, że na razie konkurenci TelePizzy milczą. American Restaurants (AmRest), operator sieci Pizza Hut i KFC, nie ujawni swoich zamierzeń przynajmniej do końca marca, czyli do zawarcia wiążącej umowy ze spółką International Fast Food Corp. (IFFC), od której kupuje sieć Burger King. Do IFFC należy również marka jednej z największych światowych sieci pizzerii - Domino's Pizza. Przez długi okres IFFC poszukiwał inwestora dla 16 placówek w Polsce, ale nie wiadomo, czy sprzedał je AmRest i co dalej stanie się z tą marką.

Więcej: Puls Biznesu, 30 stycznia 2001

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0