Opłata miesięczna za funkcjonowanie w sieci Yogoland wynosi 1,5 tys. zł.
Czwartek
21.03.2013
Franczyzobiorcy Yogoland po przejściu szkolenia w pilotażowej placówce w Poznaniu, mogą otworzyć własne stoisko.
 

Marka Yogoland to połączenie koreańskiego patentu i amerykańskiej technologii. Z początku, sieć sprzedaży uruchomiono właśnie w kraju azjatyckiego tygrysa i dziś liczy ona tam ponad tysiąc punktów. Dwa razy mniej barów z jogurtami funkcjonuje w USA, gdzie marka również jest obecna. Moda na mrożone desery dotarła też do Europy, a wraz z nią Yogoland.

- Oprócz lokali w Polsce, będziemy otwierać placówki także w Belgii, Anglii, Irlandii i Niemczech. Do rozwoju sieci za granicą również wykorzystamy franczyzę - mówi Paweł Zieleziński, dyrektor ds. rozwoju sieci - Obecnie finalizujemy umowę masterfranczyzową na prowadzenie punktów sprzedaży na terenie Rosji.

W Polsce placówki Yogoland działają m.in. w Poznaniu, Ostrowie Wielkopolskim, Bydgoszczy oraz od niedawna także Łodzi. Nowo otwartą placówkę prowadzi franczyzobiorca sieci, który odbył szkolenie w poznańskim lokalu. W miesiącach kwiecień i maj następne Yogoland-y startują w Toruniu, Koszalinie, Pile oraz kolejny w Poznaniu. Sieć chce zaistnieć także w Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Gdańsku. Łącznie do końca roku ma funkcjonować 18 punktów. Firma nawiązała współpracę z Inter Ikea, dzięki czemu lokale Yogoland powstaną przy wszystkich galeriach, którymi zarządza spółka.

- Lokal w Poznaniu, oprócz działalności komercyjnej, służy jako lokal szkoleniowo-pokazowy. Zadaniem tej lokalizacji jest także testowanie wyszukanych smaków mrożonych jogurtów – dodaje Paweł Zieliński. - Ostatnią nowością w naszych barach są mrożone desery z egzotycznym owocem - taro. Już wkrótce chcemy, jako pierwsi w Europie, wprowadzić do sprzedaży jogurty o smaku piwa korzennego.

Franczyzobiorca zainteresowany współpracą z Yogoland powinien dysponować wyspą o powierzchni 15-20 m2 lub lokalem liczącym 30-40 m2. Musi także uiścić opłatę wstępną w wysokości 25 tys. zł oraz mieć kapitał na adaptację placówki. Szacunkowy koszt przystosowania jednego metra kwadratowego to 5 tys.zł. Opłata za udzielenie licencji obejmuje koszt wykonania kompletnego projektu lokalu i szkolenie. Maszyny do jogurtu franczyzodawca oferuje w cenie fabrycznej oraz pomaga uzyskać leasing na ich zakup.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz