26.03.2013

Skok Małpki Express

Rok działalności sieci sklepów convenience wystarczył na otwarcie 64 punktów. W tym roku możliwe są przejęcia.

Małpka Express zadebiutowała na rynku w marcu ubiegłego roku otwarciem sklepu w jednej z dzielnic Szczecina. Dziś pod jej szyldem działają 64 sklepu w formacie convenience. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju ma jeszcze wzrosnąć. W 2014 firma planuje uruchomienie 200, a rok później 300 otwarć.
– Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji na rynku convenience, a bez dynamicznej ekspansji nie uda nam się tego celu osiągnąć. Zamierzamy sfinansować projekt wykorzystując zarówno środki własne jak i dostępne na rynku instrumenty finansowe. Rozważamy także możliwość rozszerzania zasięgu naszej sieci drogą przejęć. Jednak w tym przypadku kluczowym czynnikiem jest spełnienie przez potencjalne podmioty wszystkich stawianych przez nas wymagań – mówi Maciej Szturemski, prezes zarządu firmy Małpka SA.

Sklep Małpka Express z witryną na ulicę. Fot. Małpka Express

25 sklepów Małpka Express znajduje się w pasażach handlowo-usługowych Czerwona Torebka.

Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. Partner prowadzący sklep jest zobowiązany jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy nowocześnie wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi.

Kiedy tylko któraś z sieci wspomina o możliwości przejęcia, od razu pojawiają się spekulacje, która firma może już wkrótce zmienić logo. Tym razem nie padają żadne konkretne sieci.
- Jesteśmy otwarci na różne opcje poszerzenia zakresu naszej obecności. Nie jesteśmy wyraźnie ukierunkowani na przejęcia innych sieci nie mniej jednak nie wykluczamy takiej możliwości w dłuższej perspektywie czasu, o ile będzie miało to uzasadnienie biznesowe, tj. będzie efektem korzystnej oferty handlowej. Chcąc budować nowoczesną sieć convenience bazującą na innowacyjnym podejściu do dostępności usług dodatkowych w miejscu sprzedaży – nie możemy zamykać się na żaden scenariusz ekspansji - dodaje Szturemski.

Małpka Express otwiera sklepy w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Do tej pory najwięcej sklepów zostało otwartych w Poznaniu (13), Szczecinie (7) oraz Łodzi (4). Punkty działają w mniejszych miejscowościach, takich jak Skórzewo, Borówiec czy Lubań. Lokale należące do sieci otwierane są także w pasażach handlowych Czerwona Torebka. Średnia powierzchnia sklepów Małpka Express wynosi 117 m2, a sala sprzedaży mierzy zazwyczaj 84 m2. Wartość koszyka zakupowego klientów sieci systematycznie rośnie i waha się w przedziale 11-15 zł brutto.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0