Polacy lubią convenience
Został pan prezesem Makro Cash & Carry pod koniec ubiegłego roku. Czy pana misja będzie różnić się od zadań pana poprzednika, Sylweriusza Farugi? Jakie zadania stawia Pan przed sobą jak szef polskiej części Makro?
Moje cele są spójne z misją mojego poprzednika. Jesteśmy niezmiennie skupieni na multikanałowej działalności w obszarze B2B, konsekwentnie działamy na rzecz stabilnego rozwoju takich obszarów jak usługa dostaw, e-commerce, czy sieć Odido. Wobec trudnej sytuacji panującej obecnie na rynku, nasi klienci (z sektora tradycyjnego handlu, horeca, biura, usługi) znajdują się pod dużą presją. Wyzwaniem dla Makro jest dostarczenie optymalnych rozwiązań, które zapewnią im stabilny rozwój.
Czy franczyzobiorcy sieci Odido mogą spodziewać się zmian w zakresie współpracy z franczyzodawcą?
Weryfikujemy swój model franczyzowy i konsultujemy się z naszymi partnerami, a kiedy jest to konieczne, wprowadzamy zmiany. Taki proces jest niezbędny, szczególnie wobec konkurencji panującej na rynku.
Jak według pana wyglądać będzie przyszłość polskiego rynku FMCG? Czy małe, osiedlowe sklepy spożywcze są w stanie stawić czoła konkurencji?
W kontekście przyszłości sektora tradycyjnego handlu, takie sieci jak Odido dysponują odpowiednimi kompetencjami i zasobami, aby w widoczny sposób podnieść konkurencyjność sklepów. Oferujemy swoim franczyzobiorcom cały wachlarz narzędzi, począwszy od zintegrowanego łańcucha dostaw, a skończywszy na narzędziach marketingowych.
Kogo wskazałby pan jako główną konkurencję dla przedsiębiorców działających pod szyldem Odido? Czy są to inne sieci franczyzowe, dyskonty, a może supermarkety?
Obecnie można zaobserwować rosnąca popularność takich trendów konsumenckich jak convenience shopping (zakupy w małych, osiedlowych sklepach – przyp. red.), czy potrzeba bliskości kanału usługowo-handlowego. W tym kontekście w dłuższej perspektywie Odido ma do odegrania ważną rolę.
Sieć Odido notuje w ostatnich dwóch latach wysokie tempo wzrostu. Czy uda się je utrzymać? Jakie są plany dotyczące otwarć na 2013 i 2014 rok?
Chciałbym podkreślić, że jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że utrzymując wysokie tempo rozwoju, zachowujemy jednocześnie wysoką dbałość o jakość. Zamierzamy skupiać się na standardzie sklepów należących do sieci Odido.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....