08.04.2013

Franczyza i tylko franczyza

W Świeciu ruszył setny sklep na licencji Top Secret. Będzie ich więcej, bo sieć koncentruje się na otwieraniu salonów we franczyzie.

W tym roku Top Secret będzie koncentrował się na rozwoju sieci sklepów franczyzowych i agencyjnych, bo również taką formę współpracy Grupa Redan oferuje przyszłym partnerom. Od początku tego roku zostało otwartych pięć nowych sklepów franczyzowych. Obecnie spośród 100 placówek franczyzowych 84 sprzedają wyłącznie ubrania z metką Top Secret, a w 16 pozostałych znajdziemy również ubrania marki Troll i Drywash. Do końca kwietnia sieć ma się powiększyć o salony w kolejnych pięciu miejscowościach m.in. w Zabrzu, Ostródzie i Brodnicy.

Wnętrze sklepu Top Secret w nowej aranżacji.

Setny sklep franczyzowy Top Secret powstał w Świeciu (26,5 tys. mieszkańców) w województwie kujawsko-pomorskim.

- W tym roku, zarówno w kraju jak i za granicą, zamierzamy rozwijać sieć Top Secret wyłącznie poprzez otwieranie placówek franczyzowych. W skali całego roku w naszym kraju zostanie otwartych co najmniej kilkanaście sklepów franczyzowych marki Top Secret - podkreśla Grzegorz Lipnicki, wiceprezes zarządu Top Secret.

Rośnie również liczba sklepów Top Secret na rynkach wschodnich. Ubiegły rok spółka Redan, właściciel marki Top Secret, zakończyła liczbą 19 salonów franczyzowych w Rosji i 28 na Ukrainie.
- Liczba otwarć ostatecznie zależy oczywiście od decyzji naszych partnerów handlowych, ale zakładamy, że na rynku rosyjskim przybędzie kilkanaście nowych placówek, a na Ukrainie sieć powiększy się o kilka sklepów – mówi Lipnicki.

Dostosowanie sklepu do wymogów sieci Top Secret zależy od stanu lokalu i kształtuje się na poziomie 0,8 tys. - 1,5 tys. zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. zł i pokrywa koszty administracyjne związane z podpisaniem umowy. Nie ma bieżących opłat, franczyzobiorcy ponoszą jedynie koszty produkcji materiałów reklamowych dostarczanych do sklepu.

Sklepy Top Secret powstają najczęściej w galeriach handlowych, a poszukiwaniem odpowiedniego lokalu zajmują się sami franczyzobiorcy, chociaż zdarzają się również sytuacje, kiedy zarządca sieci poszukuje franczyzobiorcy do wybranego wcześniej lokalu. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom pomoc w zaaranżowaniu sklepu, pomaga także w rekrutacji personelu, planowaniu dostaw i ułożeniu towaru w sklepie. Franczyzobiorca nie musi ponosić żadnych nakładów na zatowarowanie sklepu, bo towar otrzymuje w komis.

(mak)